اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مصوبات کمیته اسکان گروه کاری گردشگری سلامت

اسکان گردشگران سلامت آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با مصوبات جلسه اخیر کمیته اسکان گروه کاری گردشگری سلامت، اسکان گردشگران سلامت آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شود.

اسکان گردشگران سلامت آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در جمع فعالان گردشگری استان افزود: با توجه به افزایش چشمگیر حجم گردشگران خارجی و ورودی به استان طی سال‌های اخیر و نیز گردشگران داخلی، ظرفیت مراکز اقامتی موجود استان با اشغال صد درصدی روبرو بوده است.

محمدی تصریح کرد: اشغال کامل مراکز اقامتی استان نیاز به اقدامات جدید جهت اسکان گردشگران به ویژه گردشگران سلامت را ضروری کرده بود که کمیته اسکان گروه کاری گردشگری سلامت در این راستا تشکیل جلسه داده و برای رفع مشکلات راهکارهایی را تصویب کرد.

وی با اشاره به مهمترین بندهای مصوبات این جلسه افزود: بررسی مشکلات موجود فی مابین متقاضیان مراکز اقامتی با شهرداری تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نیز تعامل بیشتر اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی جهت کمک رسانی و مساعدت برای تاسیس مراکز اقامتی جدید از مصوبات این جلسه به شمار می‌رفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: همچنین حمایت از صنف جامعه هتل داران و اتحادیه مهمانپذیران آذربایجان شرقی برای در اولویت قرار دادن سرمایه گذاران معرفی شده از سوی آنان به منظور صدور مجوز تاسیس یا راه‌اندازی مراکز اقامتی در این جلسه مطرح و به تصویب رسید.

محمدی همچنین اظهار امیدواری کرد: طی ماه‌های آینده، با توجه به اقدامات سرمایه گذاری در دست اجرا و اتمام مراحل ساخت مراکز اقامتی و هتل های جدید، شاهد افزایش ظرفیت تخت‌های استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات دقیق و برنامه ریزی شده گروه کاری گردشگری سلامت در استان افزود: تشکیل کمیته‌های مختلف بهداشت، اسکان و آموزش برای گردشگری سلامت و برگزاری جلسات متعدد و راهبردی از سوی آنها نقش موثری در ساماندهی موضوع گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی طی ماه‌های اخیر داشته است.

محمدی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین دوره تخصصی گردشگری سلامت استان با حضور 20 دفتر خدمات مسافرتی گردشگری، افزود: در راستای ساماندهی موضوع گردشگری سلامت استان، به زودی گواهی پایان دوره و مجوز فعالیت در حوزه تخصصی گردشگری سلامت آذربایجان شرقی برای شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی چهار روزه صادر می‌شود.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به عنوان دبیرخانه کمیته اسکان گروه کاری گردشگری سلامت استان و نمایندگانی از معاونت‌های مختلف استانداری آذربایجان شرقی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، شهرداری تبریز، اتحادیه مهمانپذیران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه هتل داران از اعضای آن هستند.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول