اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور:

انتخاب وکیل سلامت برای هر خانوار ایرانی ضروری است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: انتخاب پزشک خانواده و وکیل سلامت برای هر خانوار ایرانی یک ضرورت شده است.

انتخاب وکیل سلامت برای هر خانوار ایرانی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم محمدباقر هداوند در جمع مدیران دستگاه‌های تابعه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اظهار داشت: ‌یکی از نظام‌های مترقی بیمه درمانی در سطح دنیا که در حال اجرا و پیگیری است، بحث نظام اجرای پزشک خانواده است.

وی تصریح کرد: این نظام هم برای سازمان‌های بیمه‌گر و نظام سلا‌مت در سطح کشور مزیت دارد و هم برای فرد بیمه شده و خرید خدمت در حوزه سلا‌مت که از طریق وکیل سلا‌مت، پزشک خانواده می‌تواند انجام دهد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: بیمه شدگان عادی ما اینقدر اطلا‌عات پزشکی ندارند که به مراجع مختلف مراجعه کنند و خرید خدمت کنند و خدمات پزشکی مناسبی را دریافت کنند.

وی یادآور شد: این برنامه‌ها در حال حاضر در سراسر دنیا اجرا می‌شود و توسط وکیل سلا‌مت که همان پزشک خانواده است، تمام مشکلا‌ت بیمه شدگان پیگیری می‌شود.

هداوند افزود: پزشک خانواده مسئولیت سلامت جمعیت زیرپوشش خود را بر عهده دارد و این گروه به ‌عنوان سطح اول خدمات‌رسانی وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور باید قبل از بروز بیماری، سلامت افراد را کنترل کنند و به عبارت دیگر، وکیل سلامت مردم و مشاور آنان باشند.

وی ادامه داد: نظارت بر امور مرتبط با بهداشت محیط و کنترل عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت از وظایف پزشک خانواده به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور از ارتباط، تعامل و همکاری مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان قم تقدیر کرد و گفت: همگرایی، هم‌افزایی و پتانسیل مدیران می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف سازمانی در حوزه تعاون، کار، رفاه و سلامت کمک کند.

انتهای پیام/2258/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول