اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پرز: اسرائیل و فلسطین چاره‌ای جز سازش ندارند

رئیس‌ رژیم‌صهیونیستی با اشاره به سفر «جان کری» به منطقه گفت اسرائیل و فلسطین هیچ گزینه‌ای جز صلح ندارند و گزینه‌های دیگر موجب خونریزی و خشونت می‌شود.

پرز: اسرائیل و فلسطین چاره‌ای جز سازش ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «عاروتص‌شوع»، «شیمون پرز» روز یکشنبه گفت راهکار دو دولتی تنها گزینه ممکن برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است و دو طرف چاره‌ای جز صلح ندارند.

رئیس رژیم‌صهیونیستی که در کنفرانسی در «بعر سبع» صحبت می‌کرد با اشاره به سفر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به منطقه، گفت: مأموریت او، مأموریت ماست و این مأموریت همان دستیابی به صلح است.

وی افزود: ما و فلسطینی‌ها انتخابی جز صلح و تشکیل دو دولت برای دو ملت نداریم. هر گزینه دیگری به خونریزی، خشونت و عداوت منجر می‌شود.

رژیم‌صهیونیستی که به دلیل شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و پیشروی در اراضی اشغالی از سوی جامعه بین‌الملل به شدت تحت فشار قرار گرفته، با حمایت آمریکا تلاش می‌کند مذاکرات سازش با حضور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سر گرفته شود.

این مذاکرات تا سال 2010 در جریان بود، اما پس از آن تشکیلات خودگردان در اعتراض به شهرک‌سازی‌‌های، آن را متوقف کرد. «جان کری» که تا دیشب در منطقه حضور داشت در عرض 48 ساعت سه بار با محمود عباس و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی دیدار کرد. هدف وی مجاب کردن مقامات تشکیلات خودگردان برای ازسرگیری مذاکرات سازش بود.

آزادسازی اسرای بازداشت شده پیش از امضای معاهده اسلو در سال 1993، توقف شهرک‌سازی‌ها و پذیرش مرزهای سال 1967 به عنوان مبنای مذاکرات سه شرط اصلی عباس برای بازگشت به مذاکرات است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول