اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کری برای دومین بار در ۲۴ ساعت با نتانیاهو دیدار کرد

وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات سازش، برای دومین بار در 24 ساعت با نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی دیدار کرد.

کری برای دومین بار در ۲۴ ساعت با نتانیاهو دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته به فاصله کمتر از 24 ساعت از دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر به دیدار وی رفت. کری با هدف تلاش برای از سرگیری مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطین به منطقه آمده و در حال رایزنی با مقامات دو طرف است.

کری و نتانیاهو روز پنج‌شنبه هم دیداری چهارساعته در بیت‌المقدس داشتند. بخش اعظم این نشست به صورت غیرعلنی برگزار شد. وی بلافاصله پس از این دیدار به امان رفت و نزدیک به سه ساعت با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مذاکره کرد. هنوز مشخص نیست که کری تا چه حد توانسته به ازسرگیری مذاکرات سازش نزدیک شود.

کری روز گذشته پس از دیدار با نتانیاهو به امان سفر کرده و قرار است امروز جلسه‌ای دیگر با عباس داشته باشد. وی نهایتا شنبه شب برای بار سوم با نتانیاهو دیدار خواهد کرد.

منابع دیپلماتیک پیش از این گزارش داده بودند در صورتی که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از ‌پیش‌شرط‌های خود برای بازگشت به میز مذاکرات سازش چشم‌پوشی کند، رژیم‌صهیونیستی آماده است تعداد محدودی از اسرای فلسطینی را آزاد کند. تشکیلات خودگردان، بازگشت اسرائیل به مرزهای 1967 را به عنوان یکی از پیش‌شرطهای از سرگیری مذاکرات سازش تعیین کرده است.

معاریو گزارش داده است که «شین بت» (اداره امنیت داخلی اسرائیل)، وزارت دادگستری و اداره زندان‌های اسرائیل هم اکنون در حال تهیه لیستی از زندانیانی هستند که در صورت توافق در مذاکرات آزاد می‌شوند. این لیست قرار است تا چند روز آینده نهایی شود. آزادی این اسرا که همه آن‌ها پیش از معاهده سال 1993 اسلو دستگیر شده‌اند، قرار است همزمان با آغاز ماه رمضان انجام شود.

مذاکرات سازش میان رژیم‌صهیونیستی و تشکیلات خودگردان از سال 2010 متوقف شد و پس از آن عباس آزادی اسرای فلسطینی و توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری را به عنوان پیش‌شرط بازگشت به مذاکرات مطرح کرد. در مقابل نتانیاهو با این پیش‌شرطها مخالفت کرده و تحقق آن‌ها را به بازگشت به میز مذاکرات منوط کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول