اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از سه دور مذاکره با نتانیاهو

کری برای سومین بار با عباس دیدار می‌کند/ کنفرانس خبری عصر امروز

وزیر خارجه آمریکا صبح یکشنبه برای سومین بار در 48 ساعت گذشته با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند.

کری برای سومین بار با عباس دیدار می‌کند/ کنفرانس خبری عصر امروز

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رادیو اسرائیل، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز پیش از پایان سفرش به منطقه، برای دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رام‌الله سفر می‌کند. این دیدار قرار است صبح یکشنبه انجام شود.

کری شب گذشته دیداری چندین ساعته با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی داشت. این سومین دور از دیدارهای کری با مقامات اسرائیلی و فلسطینی در 48 ساعت گذشته است. وی در تلاش است تا دو طرف را به حذف پیش‌شرط‌ها و از سرگیری مذاکرات سازش مجاب کند.

دیروز برخی رسانه‌های اردنی از قریب‌الوقوع بودن توافق برای برگزاری نشستی چهارجانبه با حضور سران تشکیلات خودگردان، رژیم‌صهیونیستی، آمریکا و اردن در امان خبر دادند. چند ساعت بعد یک مقام اسرائیلی این خبر را تکذیب کرد.

منابعی به رادیو اسرائیل گفته‌اند در دیدار دیشب کری و نتانیاهو مقامات نظامی و کارشناسان حقوقی نیز حضور داشته‌اند. قرار است کری عصر امروز پیش از ترک منطقه کنفرانس رسانه‌ای برگزار کند.

«گیلاد عردان» وزیر پدافند غیرنظامی رژیم‌صهیونیستی شب گذشته گفت «محمود عباس» هنوز بر پیش‌شرط‌های خود برای ازسرگیری مذاکرات سازش پافشاری می‌کند. رژیم‌صهیونیستی در تلاش است تا با وعده آزادی تعداد محدودی از اسرای فلسطینی، عباس را به میز مذاکره بازگرداند.

توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، آزادی کامل اسرایی که پیش از معاهده سال 1993 اسلو بازداشت شده‌اند و تعیین مرزهای سال 1967 به عنوان مبنای اصلی مذاکرات سه پیش‌شرط عباس برای بازگشت به میز مذاکره است. عباس در سال 2010 در اعتراض به شهرک‌سازی‌های رژیم‌صهیونیستی مذاکرات با این رژیم را متوقف کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول