اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع اردنی:

«جان کری» برگزاری نشست ۴جانبه برای ازسرگیری مذاکرات سازش را اعلام می‌کند

برخی منابع اردنی گزارش دادند که وزیر خارجه آمریکا بعد از ظهر امروز طی یک کنفرانس خبری در سفارت آمریکا در امان، برگزاری نشست چهارجانبه برای ازسرگیری مذاکرات سازش طی چند روز آینده را اعلام می‌کند.

«جان کری» برگزاری نشست ۴جانبه برای ازسرگیری مذاکرات سازش را اعلام می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، روزنامه الدستور اردن نوشت که «جان کری» در کنفرانس خبری امروز نتایج سفر خود به منطقه و برگزاری نشست چهارجانبه با مشارکت طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی، اردنی و آمریکایی طی چند روز آینده را اعلام می‌کند.

قرار است کری امروز نیز با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و پس از آن برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر به قدس بازخواهد گشت.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت که طرف آمریکایی دیروز به طرف فلسطینی ابلاغ کرد که با خواسته‌های فلسطینیان همراهی می‌کند به شرط آنکه این خواسته‌ها در دستور کار قرار گرفته و در یک مرحله اجرا نشود و مذاکرات نیز بر دو مسئله امنیت و مرزها متمرکز خواهد شد.

از سوی دیگر روزنامه «العرب الیوم» به نقل از یک منبع فلسطینی نوشت که اسرائیل با سه شرط فلسطینیان برای ازسرگیری مذاکرات موافقت کرده است اما این شروط باید بر اساس جدول زمانی باشد و این شروط نیز عبارت از توقف شهرک‌سازی، آزادسازی اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی و تعیین مرزهاست.

این منبع افزود که بر سر مرجعیت مذاکرات بر اساس مرزهای چهارم ژنو سال 1967 موافقت شد و مذاکرات در خصوص امنیت و مرزها در مرحله نخست مذاکرات آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول