اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه خبر داد

طرح یاران معروف به دانشگاه‌ها تعمیم می‌یابد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه از تعمیم طرح یاران معروف به سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان خبر داد.

طرح یاران معروف به دانشگاه‌ها تعمیم می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه یکشنبه‌ شب در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، گفت: طرح یاران معروف که برای اولین بار در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قروه مصوب و سپس به سطح کشور منتقل شد، در حال حاضر در مدارس شهرستان اجرایی شده است که تلاش می‌شود به سطح دانشگاه‌ها تعمیم یابد.

جعفر کاوه، اجرای این طرح را راهکاری ارزنده در توسعه فرهنگ دینی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: از آنجا که دانش‌آموزان  و دانشجویان در متن خانواده و مهم‌ترین مراکز آموزشی یعنی مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت دارند، این طرح تأثیرگذاری ویژه‌ای را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قروه جزو شهرهای منتخب کشور در زمینه اجرای طرح تذکر لسانی است، اظهار داشت: این ستاد با برنامه‌ریزی مدون، حرکتی گسترده برای جلب مشارکت حداکثری را در دستور کار خود قرار داده است.

کاوه با اشاره به عملکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قروه گفت: فعالیت گروه‌های تذکر لسانی در نمایشگاه‌های فصلی، امر به معروف و نهی از منکر در سطح اصناف و بازاریان و برگزاری 120 گفتمان دینی در مدارس، برگزاری مسابقه ترنم تذکر با شرکت 4 هزار و 800 نفر، از جمله فعالیت‌های این ستاد در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 45 برنامه متنوع در قالب طرح تذکر لسانی در قروه اجرایی می‌شود که مهم‌ترین محورهای آن حماسه سیاسی و اقتصادی است تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ستاد، راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر و به کارگیری آن در راستای طرح تذکر لسانی است.

کاوه به برنامه معاونت ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اشاره و اظهار کرد: 20 برنامه نیز برای این معاونت ابلاغ شده که تشکیل هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر، اولویت و زمان‌بندی افزایش معروفات و کاهش منکرات، تربیت عاملین و آمرین به معروف و اجرای طرح یاوران معروف از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه از برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری بیشتر از ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از برنامه‌های اصلی ستاد که همه ساله در این روزهای بابرکت اجرا می‌شود، برپایی نماز جماعت در پارک رضوان است.

کاوه در پایان گفت: تیم کارشناسی به منظور بررسی آسیب‌های برنامه‌های اجرایی این ستاد تشکیل می‌شود تا با شناسایی نقاط ضعف، راهکارهای لازم برای بهبود برنامه‌ها ارائه شود.

فرماندار قروه نیز پیشتازی مردم این شهرستان در همه عرصه‌ها را عامل مهمی در توسعه معارف دینی عنوان کرد و گفت: در انتخابات 24 خردادماه شاهد کاهش چشمگیر بداخلاقی‌های انتخاباتی در این شهرستان بودیم که این امر حاکی از رشد تعهد اخلاقی در جامعه است.

محمد رسول شیخی‌زاده با اشاره به اتخاذ شیوه مطلوب از سوی ستاد برای رسیدن به اهداف خود، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل پیشبرد امور در این عرصه، همراهی و هماهنگی اعضای ستاد است.

وی با بیان اینکه برای حفظ هر جامعه از فساد و انحراف و سقوط، نظارت همگانی و در بعضی از موارد، نظارت گروهی اشخاص لازم و ضروری است تا افراد صالح بر آن چه بر جامعه می‌گذارد، نظارت داشته باشند و جامعه و فرد را از «رفتن به سوی فساد و انحرافات» محفوظ نگاه دارند تصریح کرد: بر اساس همین استدلال، امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین و عظیم‌ترین فرایض و واجبات اسلامی است.

انتهای پیام/79009/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول