اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

سامانه جامع امامزادگان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: برای اولین بار سامانه جامع امامزادگان استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

سامانه جامع امامزادگان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری عصر امروز در گردهمایی رؤسا و معاونان ادارات اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه امیدواریم اطلاعات پایه امامزاده‌ها گردآوری شده و از این اطلاعات و شناسه‌ها در توجه جدی به امامزاده‌ها و مرمت آنها بهره کافی و کامل را ببریم.

وی در ادامه تصریح کرد: ‌تاکنون 121 امامزاده در سطح استان شناسایی شده که اغلب این امامزاده‌ها در مشگین‌شهر، خلخال و اردبیل واقع شده است.

مشهوری نظری خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این سامانه که اطلاعات جامع امامزاده‌ها گردآوری می‌شود، می‌توانیم خدمات مطلوب‌تری را به مردم در معرفی و شناساندن این امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بدهیم.

 افزایش 50 درصدی درآمد موقوفات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در سطح استان اردبیل بیش از 409 موقوفه به ثبت رسیده که این موقوفات اغلب دارای رقبه‌های متعدد و گوناگون هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد موقوفه 220 موقوفه در اردبیل و 110 موقوفه در مشگین‌شهر واقع شده و مابقی نیز در سایر نقاط استان اردبیل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مشهوری نظری با اعلام اینکه 50 درصد درآمد این موقوفات افزایش یافته است، یادآور شد: ‌به زودی طرح به روزرسانی اجاره بهاء موقوفات استان به اجرا در می‌آید.

وی در ادامه از اجرای سامانه جامع امامزادگان نیز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح پایه اطلاعاتی امامزادگان تکمیل شده و با تأیید اطلاعات مستندسازی در این زمینه انجام می‌شود.

این مسئول افزود: انتظار این است که برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمت بهره‌گیری از این ظرفیت ممتاز برود و در کنار آن توجه به مساجد و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار است.

مشهوری نظری نزدیکی ماه مبارک رمضان و ضرورت زیباسازی و پاکسازی مساجد را یادآور شد و تصریح کرد: از اوایل هفته آینده طرح زیباسازی و پاکسازی مساجد در طلیعه ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود تا مؤمنان و روزه‌داران با نظافت بیرونی و درونی به استقبال ماه صیام بروند.

انتهای پیام/62004/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول