اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز:

درهای امامزاده‌های البرز همیشه به روی عروس و دامادها باز است

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: درب‌های امامزاده‌های استان و اماکن مقدس در هر ساعتی به روی عروس و دامادها باز است.

درهای امامزاده‌های البرز همیشه به روی عروس و دامادها باز است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل بنی‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که در استان البرز برای ترویج معنویت و تعالیم دینی در حال انجام بوده، جذب بیشتر جوانان به اماکن مقدس و مساجد و کانون‌های معنوی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم راهکارهای مختلفی اندیشیده شده و برنامه‌‌های متعددی داریم که یکی از آنها راه‌اندازی اتاق‌های عقد در جوار امامزاده‌ها است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: هم‌اکنون اتاق عقد در جوار برخی از امامزاده‌های‌ این استان دایر است و با فراهم‌سازی اتاق عقد این تجهیزات بدون دریافت هزینه در اختیار عروس و دامادها قرار می‌گیرد.

* چرا نباید خطبه‌های عقد در مساجد و امامزاده‌ها جاری شود

بنی‌احمدی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند با برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان در جوار امامزاده‌ها منجر به خدشه‌دار شدن شان و منزلت اماکن مقدس می‌شود؟ گفت: کسانی که از نزدیک شاهد این عقدها بودند، نظری متفاوت دارند.

وی تصریح کرد: در گذشته خطبه‌های عقد در مساجد و اماکن مقدس جاری می‌شد و همین امروز مراسم ازدواج در غرب در کلیساها برگزار می‌شود. آیا باید بگوییم که برگزاری این مراسم در کلیساها قداست آن را پایین می‌آورد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج ازدواج آسان و معنوی بود و ما به صورتی برنامه‌ریزی کردیم که یک اتاق مجهز به وسایل مورد نیاز در اختیار خانواده‌های عروس و داماد قرار گرفته و خطبه عقد در این اتاق جاری می‌شود.

بنی‌احمدی ادامه داد: سپس صحن امامزاده را قرق کرده و فقط عروس و داماد در کنار صحن قرار گرفته و نماز می‌خوانند. عروس و دامادهای بسیاری به ما گفته‌اند که این صحنه معنوی و روحانی یکی از بی‌نظیرترین لحظات زندگی آن‌ها بوده و هیچگاه تکرار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین به تمام امامزاده‌های استان البرز و اماکن مقدس دستور داده‌ایم که اگر عروس و دامادی با همان لباس منحصر به فرد و ماشین گل زده اگر خواستند برای زیارت به امامزاده‌ای وارد شوند، هر ساعتی از روز و یا شب که بود باید درب امامزاده را برای زیارت آن‌ها باز کرد.

بنی‌احمدی گفت: امامزاده که فقط جای برگزاری مراسم عزاداری نیست و چرا نباید عروس و دامادهای ما در این مکان مقدس و روحانی خطبه عقد خود را جاری کرده و یا چرا نباید داماد و عروس پس از مراسم عروسی و عقدکنان برای زیارت به امامزاده بیایند.

وی در پایان از رسانه‌ها خواست تا اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز را برای اجرای اینگونه طرح‌های معنوی همراهی کنند.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول