اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس نتیجه داد

اختصاص 300 میلیون ریال اعتبار به مرمت امامزاده 12 تن ارجمند + تصاویر

به دنبال درج گزارشی در خبرگزاری فارس در زمینه آسیب‏های وارده به امام‏زاده 12 تن ارجمند، 300 میلیون ریال اعتبار از سوی ادارات میراث فرهنگی و اوقاف شهرستان فیروزکوه برای بازسازی و مرمت این مکان مذهبی و تاریخی اختصاص یافت.

اختصاص 300 میلیون ریال اعتبار به مرمت امامزاده 12 تن ارجمند + تصاویر

سیداحمد حسینی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با تقدیر از عملکرد این خبرگزاری در انعکاس دلسوزانه و به دور از سیاه‏نمایی مشکلات موجود در امام‏زاده 12 تن ارجمند، اظهار داشت: گزارش مذکور تحرک خوبی در مسئولان این اداره و دیگر متولیان امر به خصوص اهالی شهر ارجمند در اهتمام هر چه بیشتر به این بنای تاریخی و مذهبی ایجاد کرد.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات عمرانی گفت: این امر سبب نخواهد شد تا از نگهداری و بازسازی ابنیه تاریخی غافل بمانیم و در مقابل، راه‏های دیگری را برای آبادانی آنها و انجام سایر امور در پیش خواهیم گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه افزود: برنامه این نهاد استفاده از ظرفیت خیرین و علاقه‏مندان به ابنیه تاریخی در اجرای فعالیت‏های عمرانی که جنبه عام‏المنفعه دارند، است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه صحبت‏ها، سخنرانی‏ها و رایزنی‏هایی که در مناسبت‏ها و مراسم مختلف با مسئولان محلی، اعضای شورای اسلامی و اهالی شهر ارجمند پس از انعکاس گزارش فارس انجام شد، به ثمر نشست و هم‏اینک شاهد یک مشارکت سه جانبه بین اداره‏های میراث فرهنگی، اوقاف و خیرین شهر ارجمند برای انجام تعمیرات، بازسازی و مقاوم‏سازی این امام‏زاده هستیم.

حسینی از تخصیص 300 میلیون ریال از سوی نهادهای میراث فرهنگی و اوقاف برای انجام این امر خبر داد و تصریح کرد: مابقی مبالغ لازم برای تکمیل انجام عملیات نوسازی و مرمت این بنا توسط خیرین منطقه تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: مجوز اولیه این کار صادر شده و به زودی و با همراهی هیئت امنای امام‌زاده و زیرنظر کارشناسان میراث فرهنگی، تعمیر و مقاوم‏سازی این مکان مقدس در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: این حرکت عامل سبب خیری شد تا مشابه این امر در چند نقطه دیگر شهرستان که دارای بناهای تاریخی در حال تخریب بودند آغاز شده و جان تازه ای بگیرد.

وی بیان داشت: هم‏اینک امام‏زاده عسگری روستای شهرآباد، قدمگاه خضر نبی(ع) روستای ورسخواران و امام‏زادگان روستای جلیزجند در مرحله صدور مجوز هستند تا زیر نظر اداره میراث فرهنگی اقدامات مقتضی در زمینه مرمت، نوسازی و مقاوم‏سازی این بناها صورت پذیرد.

حسینی یادآور شد: در شهرستان فیروزکوه با وجود برودت شدید هوا در 6 ماه از سال که سختی نگهداری از ابنیه تاریخی را به دنبال دارد و کمبود اعتبارات عمرانی، حفظ و نگهداری آثار تاریخی نیازمند تشریک مساعی مردم، مسئولان و خیرین است.

وی در خاتمه یک‌بار دیگر با تقدیر از نماینده خبرگزاری فارس در منطقه، خبرنگاران را چشم بینای این نهاد در انجام ماموریت‏ها و وظایف محوله برشمرد که با نقد منصفانه خود قوت قلبی برای مجموعه هستند.

گزارش فارس حاکی است؛ بقاع متبرکه امامزادگان 12 تن، در انتهای شمال غرب شهر ارجمند در فاصله 30 کیلومتری شمال غربی فیروزکوه در منطقه‌ای زیبا و فرح‌بخش قرار دارند.

این بنا به شماره 6352 و تاریخ هفتم مهر ماه سال 81 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/2568/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول