اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق رئوتوف روسیه:

تجار روسی علاقمند به توسعه روابط تجاری با ایران هستند

رئیس اتاق بازرگانی رئوتوف روسیه گفت: ‌تجار روسی علاقه وافری دارند تا روابط تجاری ایران – روسیه ارتقا یابد.

تجار روسی علاقمند به توسعه روابط تجاری با ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سادوو نیکوف عصر امروز در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در اتاق اردبیل اظهار داشت: امیدواریم نتیجه و ثمره این توسعه روابط تقویت و توسعه روزافزون مناسبات اقتصادی دو منطقه اردبیل و رئوتوف باشد.

وی با اشاره به اینکه اتاق‌های بازرگانی باید برای گسترش روابط تجاری بین دو کشور همکاری نزدیکی داشته باشند، تصریح کرد: باید بخش خصوصی بدون توجه به سیاست‌ها و موانع، زمینه ارتقای فعالیت‌های اقتصادی را فراهم آورد و در این راستا نیز از سوی اتاق‌های بازرگانی رئوتوف و اردبیل قدم‌هایی نیز برداشته شده است.

سادوو نیکوف با بیان اینکه شناسایی بازارهای مصرف و نیز آشنایی و ارتباط بیشتر تجار با یکدیگر به پویایی تجارت کمک بیشتری می‌کند، خاطر نشان کرد: دو کشور ایران و روسیه هر کدام قوانین و مقررات خاص خود را در زمینه تجارت و صادرات دارند که این قوانین بعضی مواقع فعالیت‌های تجاری و صادراتی را با مشکل مواجه می‌کند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: ما به عنوان بخش خصوصی پیگیر هستیم با موازی و همسو کردن این قوانین و مقررات بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی بیان کرد: تأسیس شرکت مشترک ایروس نیز در این راستا بوده و انتظار داریم بازرگانان دو کشور از طریق این شرکت به مبادلات تجاری بپردازند تا با مشکلات زیادی مواجه نشوند.

سادوو نیکوف بازار روسیه را برای فعالیت تجار ایرانی بسیار مناسب توصیف کرد و ادامه داد: شرایط اقتصادی روسیه امروز کاملاً فرق کرده است و بخش خصوصی در اقتصاد این کشور بسیار فعال است، بنابراین تجار دو کشور می‌توانند مبادلات تجاری بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق رئوتوف روسیه توانمندی‌های اقتصادی ایران را فوق‌العاده توصیف کرد و یادآور شد: بعد از بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی و توانمندی‌های اقتصادی استان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که کشور ایران و همچنین استان اردبیل در زمینه محصولات کشاورزی، صنعتی، ماشین‌آلات، تجهیزات، میوه و خشکبار و مصالح ساختمانی بسیار غنی و در عین حال اردبیل یک محیط امن برای کشاورزی و تولید محصولات سالم و بهداشتی است و صادرات این محصولات می‌تواند با تأمین نیازهای بازارهای کشور روسیه به توسعه حجم مبادلات اقتصادی کمک فراوانی داشته باشد.

وی نقش اتاق بازرگانی رئوتوف را در اقتصاد روسیه با اهمیت خواند و گفت: اتاق بازرگانی رئوتوف که جزو منطقه مسکو محسوب می‌شود مسائل فنی مربوط به اقتصاد و تجارت را عهده‌دار بوده و مسئولیت بزرگی برای تأمین کالاها و نیازهای بازار روسیه و به خصوص مسکو را بر عهده دارد

سادوو نیکوف در پایان افزود: تجار روسی علاقمند به ارتقای روابط تجاری با بازرگانان ایرانی هستند و برگزاری این نشست‌های مشترک می‌تواند بسترهای لازم را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور فراهم کند.

انتهای پیام/62003/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول