اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمد عبدخدایی:

دلیل دشمنی با شهید بهشتی ولایت‌مداری او بود

یک پژوهشگر تاریخ انقلاب گفت: دشمنان اسلام و انقلاب به این دلیل از شهید بهشتی کینه داشتند که همواره در خط ولایت حرکت می‌کرد و هیچگاه امام (ره) را تنها نگذاشت.

دلیل دشمنی با شهید بهشتی ولایت‌مداری او بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد عبدخدایی بعدازظهر امروز طی سخنانی در مراسم یادواره شهدای هفتم تیر در این شهرستان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران، دشمنان اسلام و انقلاب که توان درک و فهم این پیروزی را نداشتند،‌ دست به ترورهای کور زدند.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی که حامی حکومت منفور پهلوی بودند و رژیم وقت را دست‌نشانده خود می‌دانستند، هرگز تصور نمی‌کردند که ملت ایران با دست‌های خالی موفق به سرنگونی دو هزار و 500 سال حکومت شاهنشاهی شوند.

این مبارز انقلابی افزود: به همین دلیل پس از استقرار جمهوری اسلامی از همه توان خود برای مقابله با انقلاب ملت ایران استفاده کرده و در سال‌های اخیر با حمایت از تروریست‌ها دست به ترورهای کور در کشورمان زدند.

عبدخدایی با اشاره به حادثه دلخراش هفتم تیر که منجر به شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و هفتاد و دو نفر از چهره‌های شاخص انقلاب اسلامی شد، اظهار داشت: دشمنان به این دلیل از شهید بهشتی کینه داشتند که او ارادت ویژه‌ای به امام (ره) داشت.

وی ادامه داد: کینه آنها نسبت به شهید بهشتی به این دلال بود که ایشان همواره در خط ولایت حرکت می‌کرد و هیچگاه امام (ره) را تنها نگذاشت.

عبدخدایی در پایان تاکید کرد: امروز نیز برای تداوم راه پرافتخار انقلاب اسلامی باید در مسیر ولایت حرکت کرده و اجازه ندهیم که دشمنان میان ملت و ولایت فاصله بیاندازند.

*  نسل جوان باید با اندیشه‌های شهید بهشتی بیشتر آشنا شود

همچنین در این مراسم شهردار کرج نیز طی سخنانی به ویژگی‌های اخلاقی و تاثیر شهید مظلوم بهشتی در هدایت جامعه اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) با این تعبیر که شهید بهشتی یک ملت بود، خصوصیات اخلاقی و تاثیر عمیقی که این شهید بزرگوار در هدایت ملت ایران داشت را بیان فرمودند.

سید علی آقازاده افزود: حضور و اندیشه بزرگانی چون شهید مظلوم بهشتی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حضور مردم زیر پرچم مرجعیت معظم شیعه و در راس آن امام خمینی (ره) نقش بسیار زیادی داشت.

وی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب و در حالی که حکومت جدید به تازگی شکل گرفته بود، شهید مظلوم بهشتی در همه عرصه‌ها حضوری فعال داشت تا نهال نوپای انقلاب به بار بنشیند.

شهردار کرج افزود: دشمنان اسلام و انقلاب با توجه به تاثیر حضور بزرگانی چون شهید بهشتی، آنها را هدف قرار داده و متاسفانه ملت ایران را از اندیشه‌های این بزرگواران محروم کردند.

آقازاده متذکر شد: البته دشمنان ملت ما را خوب نمی‌شناسند و نمی‌دانستند که خون شهدا موجب همبستگی و وحدت بیشتر ملت ایران و ایستادگی آنها در برابر قدرت‌های زورگو می‌شود و باید گفت که بهشتی و بهشتی‌ها با شهادت خود هم به اسلام و انقلاب خدمت کردند.

وی در پایان تاکید کرد: نسل امروز باید با اندیشه‌های بزرگانی چون شهیدان بهشتی و مطهری بیشتر آشنا شده و ما باید بدانیم که جمهوری اسلامی با چه رشادت‌ها و ایثارهای به عزت و سربلندی رسیده است.

انتهای پیام/ 2302/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول