اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

تنها دو درصد جمعیت استان اردبیل آلوده به مواد مخدر هستند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: تنها دو درصد جمعیت استان اردبیل آلوده به مواد مخدر هستند در حالی که در سطح کشور دو میلیون نفر آلوده به این مواد شناسایی شده‌اند.

تنها دو درصد جمعیت استان اردبیل آلوده به مواد مخدر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، الله‌شکور فخیمی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر و همایش بهبودیافتگان در سالن فدک اردبیل اظهار داشت: پیشگیری قبل از درمان به عنوان یکی اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود به طوریکه براساس قانون و برنامه پنجم توسعه و سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد این کار در دستور پیگیری و مطالبه همگانی است.

وی تصریح کرد: ما براساس این سند برنامه‌های پیشگیرانه را به صورت یک برش استانی و شهرستانی در دستور کار قرار دادیم و به عنوان نقشه راه پیشگیری اولیه با همراهی 20 دستگاه و 22 نهاد و تشکل غیرمردمی سعی داریم در این زمینه توفیق به دست آوریم.

فخیمی خاطر نشان کرد: برای سومین سال است که این سند در دستور کار اجرا قرار گرفته به طوریکه در محیط‌های آموزشی اعم از دانشگاهی و مدارس، محیط کاری، محلات، روستاها و مکان‌های مختلف پرجمعیت طرح‌های پیشگیرانه و‌ آموزش و آگاه‌سازی دوری از اعتیاد در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: ‌براساس آمارها و اطلاعات کشوری بیش از دو میلیون نفر در کشورمان آلوده به مواد مخدر هستند در حالی که از جمعیت یک میلیون و 250 هزار نفری استان اردبیل تنها دو درصد جمعیت آلوده به این مواد افیونی می‌باشند.

وی بیان کرد: با همت دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، تشکل‌ها، نهادهای غیردولتی و مردم نهاد بیشترین هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها روی آحاد سالم جامعه است تا با آگاهی و بصیرت در مسیر اعتیاد و گرفتاری‌ها و مشکلات در این زمینه نیفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یادآور شد: 40 درصد جمعیت در برنامه‌های پیشگیرانه و مصون‌سازی مد نظر است که سعی می‌شود با آموزش مهارت‌های زندگی و همچنین بالا بردن تاب و تحمل جوانان در مشکلات و بیان عوارض واقعی گرایش به مواد مخدر در قالب کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها، نشست‌های علمی و تخصصی و فضاهای آموزشی و رسانه‌ای بتوان نسبت به آگاه‌سازی جمعیت کشور اقدام کرد.

فخیمی ادامه داد: ما برنامه‌های پیشگیرانه خود را به صورت متوازن هم در کاهش تقاضا و هم مقابله با عرضه قرار دادیم و معتقدیم که کاهش تقاضا منجر به کاهش عرضه و ورود مواد مخدر می‌شود که این خود اولین گام در برطرف کردن مشکلات و معضلات است.

وی گفت: ما در کنار برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه که اولویت اول استان است مقابله با عرضه، فعالیت‌ها در حوزه قضایی، بیمار معرفی شدن معتاد به جای مجرم و حمایت‌های درمانی و اجتماعی را در دستور کار قرار دادیم و معتقدیم براساس قانون نباید به معتاد به دید مجرم نگریسته شود مگر اینکه در اعتیاد خود لجاجت و عنادی داشته باشد.

انتهای پیام/62001/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول