اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی:

یک هزار کیلوگرم مواد مخدر در خراسان شمالی کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: بیش از یک هزار کیلوگرم مواد مخدر طی سال گذشته در این استان کشف شده است.

یک هزار کیلوگرم مواد مخدر در خراسان شمالی کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، امام‌وردی محمدی اظهار کرد: بیشترین مواد کشف شده از نوع تریاک بوده که به میزان 697 کیلوگرم بوده است.

وی افزود: بر همین اساس بیش از یک هزار و 14 پرونده تشکیل، نزدیک به یک هزار و 520 نفر دستگیر و 23 باند نیز منهدم شده است.

محمدی تصریح کرد: استان خراسان شمالی اگرچه جزو استان‌های مرزی شرق کشور است ولی با توجه به اقدامات انجام شده در ورودی‌های استان، میزان ورودی مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی و شیمیایی در ابعاد کم است.

وی اظهار کرد: در حوزه مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر که ریاست آن بر عهده فرمانده نیروی انتظامی است، در سال گذشته 12 جلسه کمیته مقابله با مواد مخدر برگزار شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به حساسیت استاندار در برگزاری جلسات و انجام مصوبات 12 جلسه برگزار که 9 نشست را استاندار به عنوان رئیس شورا شخصاً حضور داشته‌اند.

وی گفت: مصوبات این نشست‌ها 86 مصوبه بوده که در سه حوزه فرهنگی پیشگیری، درمان و مقابله بوده است.

محمدی همچنین با اشاره به اینکه کمیته درمان شورای هماهنگی از جمله کمیته‌های فعال است، افزود: ریاست این کمیته بر عهده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است که طی سال گذشته 9 نشست کمیته درمان برگزار و علاوه بر آن چهار جلسه کمیته فنی مرکز درمان اجباری برگزار شد.

وی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این حوزه را راه‌اندازی دو مرکز درمان ویژه بانوان در شیروان و بجنورد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 22 هزار نفر در 111 مرکز ترک اعتیاد در چرخه درمان قرار دارند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: از این تعداد 13 هزار و 189 بیمار با استفاده از متادون، یک هزار و 718 بیمار به وسیله بوپرونرفین در مرکزهای ترک اعتیاد استان در چرخه درمان هستند.

وی تصریح کرد: 2 هزار و 430 نفر نیز در مراکز DIC، 120 نفر در مرکز TC و 190 نفر در مرکز درمان اجباری ماده 16 پذیرش شده‌اند.

انتهای پیام/63002/س30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول