اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان توسعه تجارت کشور در گفت‌وگو با فارس:

بانک‌ها باید 10 درصد از تسهیلات خود را به بخش صادرات اختصاص دهند

معاون سازمان توسعه تجارت کشور گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها باید 10 درصد از تسهیلات خود را به بخش صادرات اختصاص دهند.

بانک‌ها باید 10 درصد از تسهیلات خود را به بخش صادرات اختصاص دهند

کیومرث کرمانشاهی امروز در حاشیه آیین تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی محدوده منطقه آزاد اروند که با حضور مسئولان سازمان توسعه تجارت و صنعتگران شهرهای آبادان و خرمشهر در سالن همایش‌های هتل کاروانسرا برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: خوشبختانه با توان و فعالیت صنعت‌گران هم اکنون تحریم‌ها تبدیل به فرصت شده است.

وی افزود: امسال درصدد هستیم تا میزان صادرات غیرنفتی کشور را با حجم واردات برابر کنیم و در این راستا در دو ماهه نخست امسال حجم تجارت خارجی 12 میلیارد دلار بود که 6 میلیارد و 300 میلیون دلار آن صادرات غیرنفتی و پنج میلیارد و 700 میلیون دلار نیز واردات بوده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ادامه داد: این نشان‌دهنده آن است که در دو ماهه نخست امسال ما به اهداف خود در برابری صادرات غیرنفتی و واردات دست یافته‌‌ایم.

کرمانشاهی تصریح‌کرد: البته صادرات ما در این مدت با کاهش یک و 9 دهم درصد مواجه بوده است که باید تلاش شود تا این عقب‌افتادگی جبران شود.

وی اضافه‌کرد: با توجه به اهمیت صادرات غیرنفتی برنامه‌ها و اقدامات مختلفی برای توسعه هرچه بیشتر صادرات و  حمایت از صادرکنندگان انجام می‌شود.

معاون سازمان توسعه تجارت خاطرنشان‌کرد: یکی از مصوبات شورای پول و اعتبار که بانک مرکزی نیز آنرا ابلاغ کرده این است که بانک‌ها باید 10 درصد از سرجمع تسهیلات خود را به بخش صادرات تخصیص دهند.

کرمانشاهی افزود: بر این اساس بانک‌ها ظرفیت اعطای تسهیلات 170 هزار میلیارد تومان را در سال دارند که 10 درصد این مبلغ برابر با 17 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این در حالی است که بانک‌ها در بهترین حالت سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به این بخش اختصاص داده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت خاطرنشان‌کرد: در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا این مصوبه شورای پول و اعتبار به طور کامل اجرایی شود.

کرمانشاهی افزود: صادرات از جمله مقولاتی است که بیش از 30 دستگاه‌ باید برای اجرای مناسب آن با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

وی گفت: در منطقه آبادان و خرمشهر براساس اعلام مسئولان منطقه آزاد اروند با 10 میلیارد تومان اعتبار می‌توان مشکل 60 واحد صنعتی این دو شهرستان را رفع و زمینه اشتغال‌زایی بیش از 400 نفر را فراهم کرد.

معاون سازمان توسعه تجارت تصریح‌کرد: این رقم برای رفع مشکل 60 واحد صنعتی رقم ناچیزی است و ما سعی می‌کنیم تا هرچه زودتر نسبت به تامین این تسهیلات مورد نیاز اقدام کنیم.

انتهای پیام/72008/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول