اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز تأکید کرد:

ضرورت ایجاد پنجره واحد در صادرات استان البرز/ ضرورت مکان‌یابی برای ایجاد نمایشگاه دائمی در استان البرز

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز بر ضرورت ایجاد پنجره واحد در صادرات استان البرز تأکید کرد.

ضرورت ایجاد پنجره واحد در صادرات استان البرز/ ضرورت مکان‌یابی برای ایجاد نمایشگاه دائمی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، حسین بغدادی اظهار داشت: نمایندگان حوزه صادرات غیر نفتی باید از اتاق‌ها خارج شده و به منظور به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصادی استان به مبادی صادراتی ورود پیدا کنند.

وی با تأکید بر ضرورت احصاء موانع موجود در حوزه صادرات غیر نفتی در سراسر شهرستان‌های استان، اظهار داشت: فرمانداران در هر شهرستان به عنوان نمایندگان حوزه اقتصادی باید نسبت به بررسی مشکلات موجود در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و...بررسی داشته و کلیه موانع موجود را پس از احصاء به دبیرخانه کارگروه صادرات غیر نفتی جهت اخذ تصمیم اعلام دارند.

این مسئول در ادامه افزود: لازمه پویایی و حرکت شتابنده چرخ‌های صنعت و اقتصاد در استان جلساتی کارشناسی شده و با خروجی خواهد بود.

*لزوم دعوت از صادرکنندگان در کارگروه‌ها

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز همچنین دعوت از صادرکنندگان به منظور حضور در جلسات کارگروه‌های صادرات غیر نفتی را در قالب پیشنهاد مطرح کرد و گفت: از آنجا که تصمیمات کلان در حوزه صادرات از درون این کارگروه‌ها اخذ می‌شود، لازم است از صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران نیز دعوت به عمل آید تا ضمن بررسی تمامی جوانب امر، تصمیمات لازم اخذ شود.

*خروج از اتاق‌ها و ورود به مبادی صادراتی

بغدادی تأکید کرد: اعضای کارگروه صادرات غیر نفتی در حوزه‌های مختلف باید از اتاق‌ها خارج شده و با ورود میدانی به مبادی صادراتی از نزدیک مسائل و موانع موجود را در بخش‌های گمرک، ثبت سفارش کالا و... مورد بررسی قرار دهند.

*ضرورت ایجاد پنجره واحد در صادرات

وی همچنین ایجاد پنجره واحد و متمرکز را به منظور پاسخگویی به نیازهای صادرکنندگان و شرکت‌های توانمند بخش خصوصی امری ضروری دانست که می‌تواند در  توسعه صادرات استان نقش پررنگی داشته باشند.

تعیین مهلت 30 روزه جهت فراخوان جذب سرمایه‌گذار در پایانه صادراتی، تدوین تقویم اجرایی نمایشگاه‌ها و مکان‌یابی نمایشگاه دائمی در استان،‌ ضرورت ایجاد تشکل‌های تخصصی کنسرسیوم در بخش‌های مختلف اقتصادی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های صادرات در بخش حمل و نقل ریلی در استان نیز از جمله موارد دیگری بود که از سوی اعضای کارگروه به آنها اشاره شد.

انتهای پیام/2302/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول