اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد:

شهر اسلامی به طاق و ایوان نیست / شورای شهر سوم همگام با سند چشم‌انداز حرکت کرد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهر اسلامی به طاق و ایوان نیست و شورای سوم در راستای سند عمل کرده هرچند که به طور کامل به اهداف این سند دست نیافت اما توانست برنامه‌های میان‌مدت شهرداری را تصویب کند.

شهر اسلامی به طاق و ایوان نیست / شورای شهر سوم همگام با سند چشم‌انداز حرکت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیرمحمدی ظهر امروز در یکصد و شصت و نهمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: شهر اسلامی به طاق و ایوان نیست و شورای سوم در راستای سند عمل کرده هرچند که به طور کامل به اهداف این سند دست نیافت اما توانست برنامه‌های میان‌مدت شهرداری را تصویب کند.

وی با بیان اینکه مشهد مطابق سند چشم‌انداز باید اقتصاد خدماتی، تکیه بر فناوری و امنیت مناسب را مدنظر قرار دهد، گفت: در دوره سوم شورای شهر برای رسیدن به این سند دو برنامه میان‌مدت تهیه شد.

شیرمحمدی افزود: شورای شهر سوم بنا به قانون برای افراد انتخاب شده در دوره چهارم شورا آرزوی موفقیت می‌کند اما به هر حال اگر تجزیه و تحلیلی آماری انجام شود متوجه خواهیم شد که 92 هزار آرا به صندوق ریخته شده و انتخاب افراد در شورای شهر چهارم رای قوی برای کلان‌شهر مشهد نیست.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه حضور کاندیداهای گسترده و تشکل‌های گوناگون کار انتخاب را برای اعضای شورای شهر سخت کرد، اظهار داشت: از سوئی تخریب‌های کاندیداها نیز سبب شد مردم در زمینه رای دادن دچار تردید شوند.

وی ادامه داد: شعارهایی که کاندیداها در دوره تبلیغات مطرح کردند صدمات و آثار نامطلوبی را به دنبال داشت، کاندیداها در دوران تبلیغات انتخاباتی باید به اسناد بالادستی نیز مطالعه‌ای می‌کردند و بعد شعار می‌د‌ادند.

در این جلسه نظریه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک بررسی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در ارتباط با این نظریه اظهار کرد: سال گذشته مبلغ 17.5 میلیارد تومان در اختیار سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار گرفت که از این میزان مبلغ 8 میلیارد تومان آن صرف ساخت پارکینگ شد که در این به چند نمونه از جمله پارکینگ جنت با ظرفیت 175، پارکینگ سرشور با ظرفیت 60 و پارکینگ کوچه سجادی با ظرفیت 30 اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به ساخت این پارکینگ‌ها ادعای برخی از افراد که گفته‌اند پارکینگ‌های بسیاری فروخته شده اما هیچ پارکینگی احداث نشده کذب است.

در ادامه این جلسه نظریه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در خصوص لایحه شهرداری مشهد با موضوع تفریغ بودجه سال 91 شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد و حومه بررسی شد.

در رابطه با این نظریه خندان‌دل بیان کرد: میزان بودجه پیش‌بینی شده 494 میلیارد تومان بود و قرار بر این بود که 50 درصد از این مبلغ را دولت پرداخت کند اما مجموع بودجه‌ای که شهرداری و دولت پرداخت کردند 152 میلیارد شد.

انتهای پیام/70028/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول