اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب شورای شهر کرمانشاه تأکید کرد

جدیت مسئولان در بررسی نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه

منتخب شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: مسئولان در صورت مشخص شدن تخلف و تقلب در روند انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه باید آخرین حد برخورد را اعمال و اجرا کنند.

جدیت مسئولان در بررسی نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه

سید احسان احسانی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: از دور چهارم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطوح مختلف حضور و نقش داشته‌ام.

احسانی با تأکید بر اینکه در تمامی انتخاباتی که حضور داشته‌ام، نقشی ایفا می‌کرده‌ام، بیان داشت: کمتر انتخاباتی همچون انتخابات اخیر به این شکل و وضعیتی که الان می‌بینید وجود داشته است.

منتخب شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اعلام اینکه اغلب کاندیداها به نحوه برگزاری و شمارش آرا و اعلام نتایج اعتراض دارند، افزود: من در جایگاهی نیستم که صحیح بودن یا نبودن این موضوعات را تایید یا رد کنم و مراجع ذی‌صلاح باید بررسی کنند.

وی تأکید کرد: در انتخابات قبلی شوراها شاهد تخلفات تبلیغاتی و انتخاباتی از سوی برخی کاندیداها بودیم که برخی از این افراد صاحب جایگاه شورا شدند و بدتر از همه هیچ برخورد قاطع و قانع‌کننده‌ای با افراد متخلف و متقلب صورت نگرفت و اگر گرفت به اطلاع عموم نرسید که دیگران از این امر عبرت بگیرند.

به گفته احسانی، در انتخابات دور سوم شورا جابجایی آرای چند هزاری صورت گرفت و افرادی در شمارش اولیه جزو نفرات اصلی قرار گرفتند، اما با اعتراض و بازشماری صندوق‌های شهر کرمانشاه شاهد جابجایی برخی افراد اصلی و علی‌البدل بودیم.

وی با ابراز تأسف از عدم برخورد مسئولان اجرایی در دور سوم انتخابات شوراها، ادامه داد: برابر قانون انتخابات شوراها باید این افراد متخلف و متقلب از یک تا چندین دوره محروم می‌شدند تا امروز شاهد این اوضاع نمی‌بودیم.

احسانی تصریح کرد: با توجه به فرآیند جمع‌آوری رأی توسط برخی کاندیداها با ابزار و اهرم‌های مختلف و غیرقانونی، اگر در این مقطع برخورد و جلوگیری نشود، در انتخابات بعد این موضوع تکرار و تشدید می‌شود.

وی اظهار داشت: در صورت مشخص شدن تخلف و تقلب در روند انتخابات باید آخرین حد برخورد اعمال و اجرا شود.

احسانی با اشاره به اینکه آراء لازم را کسب کرده‌ام و هیچ عملی خارج از قانون و شرع انجام نداده‌ام، گفت: من ذی‌نفع هستم چون رأی آورده‌ام، اما اگر تخلف و تقلب رخ داده باید انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه ابطال شود و این به ‌نفع مردم کرمانشاه است تا حداقل در آینده چنین موضوعاتی تکرار نشود.

وی در پایان تاکید کرد: شورا جای خدمت کردن است و الان هم مسئولان نباید به هیچ دلیلی کوتاهی کنند.

انتهای پیام/2700/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول