اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌زودی صورت می‌گیرد

افتتاح 775 واحد مسکونی خیرساز در فارس

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس از بهره‌برداری 775 واحد مسکونی خیرساز در چهار شهر این استان در آینده نزدیک خبر داد.

افتتاح 775 واحد مسکونی خیرساز در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس، شمس ارجمندی با بیان اینکه واحدهای احداث شده در هفت سایت مسکونی دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است، اظهار داشت: 775 واحد مسکونی در شهرهای صدرا، سروستان، نی ریز و داراب آماده بهره‌برداری است که پس از تکمیل عملیات محوطه‌سازی و اجرای شبکه‌های زیرساختی و اتصال به انشعابات برق، گاز، آب و فاضلاب تحویل متقاضیان می‌شود.

وی مهم‌ترین رویکرد این انجمن را جذب مشارکت حداکثری خیران دانست و افزود: در سال گذشته با امضای تفاهمنامه سه‌جانبه بین بانک مسکن، شرکت عمران شهر صدرا و انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس، ساخت یک‌هزار واحد مسکونی در دستور کار این انجمن قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم مدیرعامل شهر صدرا نسبت به واگذاری زمین که در مفاد این تعهدنامه آمده است اقدام سریع کند تا خیران متقاضی ساخت واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت برای گروه‌های هدف به ویژه اقشار آسیب‌پذیر و جوانان بیش از پیش در انتظار نمانند.

ارجمندی تصریح کرد: این انجمن واسط بین امکانات دولت و خیرینی است که برای ساخت واحدهای مسکونی انبوه برای گروهای هدف تلاش می‌کنند و در زمینه واگذاری زمین به خیران، واگذاری انشعابات، مشاوره و نظارت فنی مهندسی رایگان در تعهد این انجمن و تامین هزینه‌های ساخت و معرفی افراد واجد شرایط در تعهدات خیرین مسکن‌ساز است.

وی گفت: در ماه‌های گذشته با عنایت به وسعت عملیات ساخت و همچنین عملکرد مثبت این انجمن شاهد افزایش تقاضا از سوی خیران و موسسات مربوطه برای ساخت واحدهای مسکونی در شیراز و سایر شهرهای استان فارس بوده‌ایم.

ارجمندی ابراز امیدواری کرد که با واگذاری تدریجی واحدهای مسکونی در هفت سایت تعریف شده از اواخر شهریور ماه امسال، آخرین سایت در نهایت در پایان سه ماهه سوم سال جاری تحویل متقاضیان شود.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس با تقدیر از مساعدت‌های بی‌دریغ شهرداران این چهار شهر تصریح کرد: شرکت‌های برق، گاز، آبفای فارس و شهر شیراز نهایت تعامل را در این زمینه داشته‌اند و از شرکت مخابرات این استان نیز انتظار داریم تا هرچه سریع‌تر و قبل از پایان عملیات محوطه‌سازی نسبت به اجرای شبکه مخابراتی سایت‌های مسکونی شهر صدرا و سایر شهرها اقدام کند تا از انجام دوباره‌کاری و حفاری‌های مجدد پس از بهره‌برداری و اسکان خانواده‌ها خودداری شود.

ارجمندی خاطرنشان کرد: مسکن باید از یک کالای سرمایه‌ای در دست واسطه‌ها خارج تا زمینه‌های صحیح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آن فراهم شود. 

به گفته وی با اعمال سیاست‌های اقتصادی صحیح، شوق سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش می‌یابد و با افزایش روند سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ساختمان علاوه بر تعلق سود عادلانه و ایجاد رونق اقتصادی از تورم بی‌رویه جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس اضافه کرد: این در حالی است که قیمت مسکن هم‌اکنون دارای حباب است و امیدواریم با اعمال سیاست‌های جدید و کاهش روزافزون قیمت‌ها، شاهد ترکیدن حباب قیمت‌های کاذب در این بخش باشیم.

این مسئول حرکت در مسیر شکوفایی اقتصاد کشور را گامی مهم از سوی دولت‌مردان دانست و ادامه داد: با بهبود شرایط اقتصادی ساخت مسکن نیز از رونق مضاعفی برخوردار می‌شود و به‌طور قطع صدها کارخانه وابسته به صنعت ساختمان در این مسیر به ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم می‌پردازند.

وی در پایان متذکر شد: متقاضیان دریافت این واحدهای مسکونی تنها از سوی خیرین مسکن‌ساز و موسسات در نظارت آنان معرفی می‌شوند و این انجمن تنها واسط بین امکانات رایگان دولت و خیرین مسکن‌ساز است.

تاکنون احداث بیش از یک‌هزار و 400 واحد مسکونی خیری‌ساز در استان فارس آغاز شده که 300 واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان واجد شرایط شده است.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول