اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

نخستین کانون پیشگیری از وقوع جرم در سنندج راه‌اندازی شد

نخستین کانون پیشگیری از وقوع جرم با حضور رئیس‌کل دادگستری کردستان، فرماندار سنندج و جمعی از مسئولان در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج راه‌اندازی شد.

نخستین کانون پیشگیری از وقوع جرم در سنندج راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار این کانون اظهار کرد: مراقبت از مناطقی که به نوعی امکان بروز و ظهور برخی از آسیب‌های و رفتارهای پرخطر اجتماعی باشد، امری ضروری است.

علی‌اکبر گروسی افزود: تشکیل کانون‌های پیشگیری از وقوع جرم در شهرک‌های اقماری که به نوعی دارای رشدی نامنظم هستند و از سویی نهادهای نظارتی در آنها مستقر نیست الزامی است و می‌تواند نقش بسزایی در کاهش وقوع جرائم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ناحیه منفصل شهری نایسر از جمله مکان‌هایی بود که ایجاد چنین کانونی در آن در اولویت دادگستری قرار گرفت، اضافه کرد: با رایزنی و بررسی‌هایی که صورت گرفت تصمیم گرفتیم نخستین کانون پیشگیری از جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی را در منطقه نایسر که یک منطقه وسیع و با جمعیت بالاست راه‌اندازی کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: گسترش بافت شهرنشینی ایجاب می‌کند که نهادها و ارگان‌هایی که در تنظیم امور شهر و نظارت بر پاره‌ای از رفتارها و عملکردها دخالت دارند در این نقطه مستقر شوند تا امنیت و آسایش مردم را تامین کنند.

گروسی خاطرنشان کرد: کانون‌های پیشگیری از وقوع جرم با همکاری برخی نهادها و سازمان‌های مانند نیروی انتظامی و بهزیستی با برنامه‌ریزی‌های مختلف ضمن غنی‌کردن اوقات فراغت جوانان، برخی از ناهنجاری‌های این منطقه که گاهی منعکس می‌شود به حداقل می‌رساند.

وی تصریح کرد: این کانون با هدف کمک به دستگاه‌های نظارتی، خانواده‌ها و در راستای ارتقا سلامت اجتماعی، سلامت بافت شهری و رشد و تقویت نونهالان تشکیل شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان افزود: ‌با توجه به نقش مهم پیشگیری در کاهش میزان وقوع جرم، امیدواریم این کانون زمینه کاهش جرائم را در این نقطه به صورت کامل فراهم کند.

وی در پایان تأکید کرد:‌ با توجه به اینکه کانون پیشگیری از وقوع جرم در این منطقه نوپاست لذا باید تمامی مسئولین شهر سنندج آن را در راستای دستیابی به اهداف مدنظر یاری نمایند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول