اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

مسئولان قوانین حمایت از معلولان را فراموش نکنند

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: معلولان برای حضور در جامعه نیازمند حمایت هستند و مسئولان نباید قوانین حمایت از این افراد را نا‌دیده بگیرند، اما در حال حاضر قشر معلول جامعه مغفول واقع شده است.

مسئولان قوانین حمایت از معلولان را فراموش نکنند

علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در سطح شهر‌ها معلولان بسیاری وجود دارد که درصد بالایی از این افراد در اثر حادثه و تصادف دچار ضایعه و آسیب‌های نخاعی شده‌اند، اظهار کرد: معلولان برای حضور در سطح شهر نیاز‌های بسیاری دارند و مسئولان باید شرایط حضور این افراد را در جامعه فراهم کنند.

وی با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی اماکن عمومی از مهم‌ترین نیاز‌های این افراد در سطح شهر است، اضافه کرد: اگرچه طی سال‌های گذشته مناسب‌سازی به صورت جدی‌تر مورد پیگیری قرار گرفته و اقدامات بسیاری نیز در این زمینه انجام شده، اما این اقدامات کافی نیست و جوابگوی نیاز‌های معلولان در سطح جامعه نیست.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان باید به صورت جامع و کامل نسبت به معلولان اجرا شود، تصریح کرد: مسئولان نباید نسبت به نیاز‌های معلولان در سطح جامعه غافل و بی‌توجه باشند و قوانین حمایتی از این افراد را نا‌دیده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه معلولان برای حضور در جامعه نیازمند حمایت هستند، اما در حال حاضر شواهد حاکی از این بوده که این افراد مغفول واقع شده‌اند، ادامه داد: دولت و مسئولان باید بستر‌های مورد نیاز را با دریافت هزینه‌های پایین برای باز‌توانی معلولان در سطح شهر‌ها فراهم کنند و مراکز باز‌توانی و کار‌درمانی را به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار بدهند.

محمدی با بیان اینکه مراکز کار‌درمانی و باز‌توانی از مهم‌ترین نیاز‌های معلولان آسیب نخاعی است، تأکید کرد: اما در حال حاضر معلولان با کمبود این مراکز در سطح شهر‌ها مواجه هستند و برای استفاده از مراکز کار‌درمانی و باز‌توانی موجود در سطح شهر‌ها باید هزینه‌های بالایی را پرداخت کنند.

وی افزود: معلولان آسیب نخاعی به دلیل نداشتن شغل و درآمد مناسب با مشکلات مالی بسیاری مواجه هستند و به دلیل وجود این مشکلات نمی‌توانند هزینه‌های استفاده از خدمات مراکز کار‌درمانی و باز‌توانی خصوصی موجود در سطح شهر را پرداخت کنند.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول