اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی استان بوشهر خبر داد

توقیف محموله 26 میلیاردی کالای قاچاق در بوشهر

فرمانده دریابانی استان بوشهر از شناسایی و توقیف عظیم‌ترین محموله کالای قاچاق و ممنوعه طی سال جاری در استان خبر داد و ارزش ریالی این محموله را بالغ بر 26 میلیارد ریال برآورد کرد.

توقیف محموله 26 میلیاردی کالای قاچاق در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، قلندر لشکری ظهر امروز در جمع فرماندهان پایگاه‌های دریابانی استان بوشهر با اشاره به توقیف بزرگترین محموله قاچاق و ممنوعه طی سال جاری در استان بوشهر گفت: این محموله عظیم توسط یک فروند موتورلنج باری از مبدأ امارات متحده عربی به مقصد بندر ریگ شهرستان گناوه در حرکت بود که با هوشیاری و تیزبینی دریابانان به محض ورود شناور به آبهای داخلی جمهوری اسلامی ایران زیر نظر مستقیم مأموران اطلاعاتی پایگاه دریابانی گناوه قرار گرفت.

فرمانده دریابانی استان بوشهر اضافه کرد: در این خصوص مأموران با شناسایی مالک شناور و همچنین استفاده از شگردهای خاص اطلاعاتی و عملیاتی موفق به توقیف شناور مذکور قبل از رسیدن به ساحل شدند.

لشکری افزود: در این خصوص مأموران پس از بررسی دقیق از شناور موفق به کشف و ضبط 80 دستگاه تلویزیون LED ،12 دستگاه کولر دوتیکه، یک هزار دستگاه پلی استیشن، یک هزار و 125 کیلوگرم پودر نیروزا، یک میلیون و 267 هزار عدد قرص نیروزا، دو دستگاه موتورسیکلت، 213 عدد شوکر برقی و یک میلیون و 267 هزار عدد قرص تقویتی شدند.

این مقام مسئول در مرزبانی خاطرنشان کرد: این محموله پس از شمارش دقیق به انبار گمرک بندر ریگ انتقال یافت و در این راستا 5 نفر قاچاقچی کالا نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

لشکری بیان کرد: ارزش ریالی این محموله عظیم توسط کارشناسان گمرکی بالغ بر 26 میلیارد ریال برآورد شد.

انهدام محموله میلیاردی کالای قاچاق و ممنوعه در بوشهر

وی در ادامه اذعان کرد: مأموران پاسگاه مرزی دریایی بندر دلوار پایگاه دریابانی بوشهر موفق به شناسایی و توقیف یک فروند موتورلنج باری حامل دو میلیارد و 374 میلیون ریال کالای قاچاق و ممنوعه شدند.

فرمانده دریابانی استان بوشهر ابراز داشت: مأموران پاسگاه مرزی دریایی بندر دلوار پایگاه دریابانی بوشهر در پی کسب اخبار و اطلاعاتی از منابع مبنی بر فعالیت یک فروند شناور باری متعلق به فردی به هویت" ی-م "در امر واردات کالای قاچاق و ممنوعه، این مهم در دستور کار ویژه ماموران آن پاسگاه قرار گرفت.

لشکری افزود: در این خصوص با تشدید اقدامات کنترلی و اطلاعاتی شناور مذکور در آبهای استحفاظی آن پاسگاه شناسایی و طی عملیاتی دریایی، توقیف و مورد بازرسی دقیق قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در بازرسی به‌عمل آمده تعداد 156 دستگاه دیش گردان ماهواره، 8 دستگاه کولر گازی، 10 دستگاهLCD، 300 تخته پتو، 12 هزار کیلوگرم برنج و ... کشف و ضبط و با دستگیری 5 نفر قاچاقچی باند مذکور منهدم شد.

فرمانده دریابانی استان بوشهر ارزش ریالی محموله مکشوفه را بالغ بر دو میلیارد و 374 میلیون ریال برآورد کرد و افزود: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و حسب دستور مقام قضایی تمام کالاهای مکشوفه به انبار گمرک بندر دلوار انتقال داده شد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول