اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی استان بوشهر خبر داد

کشف بیش از 600 هزار لیتر سوخت قاچاق/ دستگیری 174 متجاوز مرزی

فرمانده دریابانی استان بوشهر از کشف بیش از 600 هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری 174 متجاوز مرزی در 3 ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

کشف بیش از 600 هزار لیتر سوخت قاچاق/ دستگیری 174 متجاوز مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، قلندر لشکری ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایگاه‌های دریابانی استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین میزان کشفیات در 3 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه مربوط به کشف سوخت قاچاق بوده، اظهار داشت: کشف 600 هزار و 405 لیتر سوخت به ارزش 18 میلیارد و 12 میلیون ریال و انهدام ده‌ها باند فعال در امر قاچاق سوخت به کشورهای حاشیه‌ای خلیج فارس و افزایش 551 درصدی کشفیات سوخت در سه ماهه نخست سالجاری نشان از توانمندی و حضور پررنگ نیروهای دریابانی در کنترل مرزهای آبی جنوب کشور را دارد.

فرمانده دریابانی استان بوشهر در ادامه تصریح کرد: در این مدت ماموران دریابانی این استان با یک هزار و 505 ساعت گشت زنی و کنترل کامل حوزه استحفاظی موفق به توقیف 109فروند شناور متخلف و کشف و ضبط اقلامی چون هشت هزار و 172 بطری و قوطی انواع مشروبات الکلی، یک هزار و 125 کیلوگرم پودر و سه میلیون و 820 هزار عدد قرص نیروزا، 11 هزار و 240 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی، هشت هزار و 565 دستگاه انواع وسایل الکتریکی و برقی، هفت هزار و760 نخ سیگار، 12هزار کیلوگرم برنج، 500کیلوگرم چای، 253 هزار قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی و ...به ارزش 115 میلیارد و 500 میلیون ریال شدند.

اجرای 15 طرح مختلف اطلاعاتی و عملیاتی

لشکری بیان کرد: در این مدت 15 طرح مختلف اطلاعاتی و عملیاتی در سطح استان به مرحله اجرا گذارده شده که حاصل این طرح‌ها، دستگیری 174 نفر قاچاقچی و متجاوز مرزی، توقیف 109 فروند شناور و 16دستگاه خودرو در کنترل نوار مرزی و برخورد با قاچاقچیان در مدت زمان یاد شده بوده است.

وی از دیگر عملکرد مثبت ماموران دریابانی در سه ماهه نخست سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی، شناسایی و توقیف 8 فروند شناور متجاوز و دستگیری 31 نفر متجاوز مرزی از کشورهای حاشیه‌ای خلیج فارس عنوان کرد.

وی همچنین بیان داشت، از دیگر وظایف ماموران دریابانی ثبت ورود و خروج شناوران و ملوانان از مرز دریایی، جلوگیری از صید غیر مجاز و صدور دفترچه مرزی است که این خود همت و تلاش شبانه روزی و بی وقفه دریابانان و مرزبانان را با همکاری و مساعدت مرزنشینان در این امر می‌طلبد.

فرمانده دریابانی استان بوشهر موفقیت نیروهای دریابانی این استان را الهام گرفتن از ارزش‌های دین متعالی اسلام و برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: ارتقای سطح مأموریت مرزبانی با تغییر ساختار نیروی انتظامی و تفکیک مأموریت مرزبانی از انتظامی، تقویت و توسعه منابع انسانی، به کارگیری تجهیزات فنی،اطلاعاتی و راداری، توسعه و ایجاد مستحدثات مرزی تاثیر بسزایی در کنترل ورود و خروج کالای قاچاق به استان داشته است.

انتهای پیام/66006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول