اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

احداث دوربرگردان جاده‌ساری به دریا در ابهام/ ناامنی در جاده بخش رودپی جنوبی

عضو شورای اداری شهرستان ساری گفت: مسئولان راه و شهرسازی مازندران برای احداث دوربرگردان‌هایی که استاندار مازندران بر احداث آن در جاده ساحلی ساری تاکید داشت، همکاری نمی‌کند.

احداث دوربرگردان جاده‌ساری به دریا در ابهام/ ناامنی در جاده بخش رودپی جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بخش مرکزی شهرستان ساری مدتی است که به دو بخش رودپی جنوبی و شمالی تقسیم شد.

بخش رودپی جنوبی و شمالی دارای 100 هزار جمعیت شناور است.

به خاطر استقرار چندین مرکز دانشگاهی، وجود چندین مکان گردشگری مهم، قرارگرفتن در مسیر پلاژهای دریای مازندران و استقرار بسیاری از پلاژهای دولتی هر روز شاهد تردد تعداد زیادی از وسائط نقلیه در این منطقه هستیم.

به خاطر متمرکز بودن دو بخش، امکان پیگیری برای رفع مشکلات این بخش در گذشته به صورت جزیی امکان‌پذیر نبود.

با تفکیک شدن دو بخش رودپی شمالی و جنوبی که با تشخیص مسئولان انجام شد نیاز است به رفع نیازمندی‌های این بخش‌ها نیز توجه ویژه انجام شود.

دو بخش رودپی شمالی و جنوبی در حال تبدیل شدن به منطقه بزرگ گردشگری در مرکز استان مازندران است.

در حال حاضر مهم‌ترین مشکلات این منطقه آب آشامیدنی برای جمعیت شناور، جاده مناسب دسترسی بین دو شهرستان جویبار و ساری و نداشتن روشنایی مورد نیاز بین جاده‌ای است که گاهی تصادفات بسیار خطرناک این بخش خبرساز می‌شود.

عضو شورای اداری شهرستان ساری و بخشدار رودپی جنوبی در گفت‌وگو با فارس درباره مشکلات بخش رودپی جنوبی بیان داشت: جاده بخش رودپی جنوبی که در مسیر جاده ساری به دریا قرار دارد شاهد تردد بیش از 16 هزار خودرو است که بیشتر این خودروها متعلق به گردشگران است.

عادل روحی با اعلام اینکه این جاده در حال حاضر از استانداردهای تعیین شده برای یک جاده پرتردد خارج شد، بیان داشت: نداشتن شانه مناسب در جاده این بخش، مناسب نبودن گاردریل‌ها در مسیر جاده و نداشتن روشنایی مناسب از معضل جدی است که برای اهالی این بخش ایجاد کرد.

وی با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های جدی استاندار مازندران، ساماندهی دوربرگردان در مسیر این جاده بود، بیان داشت: استاندار مازندران در زمان استقرار بخشداری در رودپی جنوبی بر ایجاد دوربرگردان‌های مناسب در این بخش تاکید داشت که از جانب اداره راه و شهرسازی با مسئولان بخش همکاری نمی‌شود.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نیز در جریان مشکلات این بخش قرار دارند.

روحی ادامه داد: گاردریل‌های تعبیه شده در مسیر در برخی نقاط دچار شکستگی هستند و به خاطر تعبیه نامناسب نه تنها برای تردد خودروها ایمن نیستند خود موجب تصادف و برخورد وسیله نقلیه می‌شوند.

بخشدار رودپی جنوبی شهرستان ساری یادآور شد: در توسعه پایدار راه، برق و آب از گزینه‌های جدی برای توسعه پایدار است که اگر این بخش مغفول بماند در راستای شعارهای جهانی شدن به مشکلات عدیده‌ای برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: در قانون جدید راهنمایی رانندگی، اگر کارشناس راهنمایی و رانندگی زیرساخت‌های جاده‌ای را در تصادف به عنوان عامل بروز تصادف مطرح کند، دادگاه مسئولان راه و شهرسازی را مکلف به پرداخت خسارت می‌کند.

این مسئول در ادامه به جاده بین‌شهری ساری به جویبار که از بخش رودپی جنوبی می‌گذرد اشاره کرد و گفت: این جاده ناامن‌ترین جاده برای مسافران و روستاییان است.

وی اضافه کرد: هر روز شاهد تصادف خطرناک در این بخش هستیم.

این عضو شورای اداری ساری مهم‌ترین مشکلات جاده‌ای این بخش را کم‌عرض بودن جاده، نداشتن روشنایی مناسب و نداشتن شانه مناسب دانست که مشکلات جدی را برای مردم منطقه ایجاد کرد.

روحی در پایان به تردد وسائط نقلیه شهرک صنعتی شماره یک ساری در این بخش اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی به اینگونه مسائل توسط مسئولان راه و شهرسازی مشکلاتی را برای مردم این بخش ایجاد کرد.

انتهای پیام/86004/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول