اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی قروه پیش‌بینی کرد

برداشت 130 هزار تن گندم در شهرستان قروه

مدیر اداره جهاد کشاورزی قروه از پیش‌بینی برداشت 130 هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد.

برداشت 130 هزار تن گندم در شهرستان قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، خسرو کریمی‌پناه ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان که با محوریت برداشت غلات برگزار شد، اظهار کرد: امسال 84 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافته که 70 هزار هکتار آن دیم و 14 هزار هکتار آن آبی است.

وی با اشاره به افزایش 55 درصدی بهای تضمینی خرید گندم از کشاورزان در مقایسه با سال گذشته اضافه کرد: امسال هر کیلو‌گرم گندم از کشاورزان به نرخ تضمینی 720 تومان خریداری می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی قروه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود 90 هزار تن از گندم تولیدی کشاورزان منطقه خریداری شود.

کریمی‌پناه با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی متولی اصلی ساماندهی فعالیت‌ها و سیاست‌های بخش کشاورزی است، تصریح کرد: در زمینه خرید مطلوب گندم از گندم‌کاران منطقه باید برنامه‌ریزی مطلوبی انجام شود که در این راستا با سهیم شدن سیلوهای صنعتی در امر خرید گندم، از خروج این محصول از شهرستان جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های ترویجی این نهاد در منطقه در آستانه فصل برداشت گندم گفت: 4 اکیپ نظارت بر افت و ریزش گندم در شهرستان فعال شده است که بر نحوه برداشت محصول نظارت خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه قروه جزو آخرین شهرستان‌ها در کشور است که کار برداشت گندم در آن از 15 تیرماه آغاز خواهد شد، تصریح کرد: به همین دلیل ادوات برداشت گندم در این شهرستان دچار فرسودگی می‌شوند و همین امر موجب ریزش بیش از حد گندم هنگام برداشت خواهد شد.

کریمی‌پناه اضافه کرد: در سال‌های گذشته شاهد ریزش 7 تا 20 درصدی گندم هنگام برداشت بوده‌ایم که این نکته امسال باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امسال یکی از پاک‌ترین سال‌های زراعی از نظر آلودگی مزارع به آفت سن بوده است، خاطرنشان کرد: سطح مبارزه با آفت سن امسال به 15 هزار هکتار کاهش یافته است.

انتهای پیام/79009/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول