اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان خواستار شد

نظارت برای جلوگیری از خروج گندم توسط سودجویان

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: باید با اعمال نظارت منسجم بر نحوه خرید و انبار گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، مانع از فعالیت افراد سودجو برای خرید و خارج کردن گندم مورد نیاز استان شد.

نظارت برای جلوگیری از خروج گندم توسط سودجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، نیاز یعقوبی در جلسه استانی خرید تضمینی گندم داخلی در سال 92 اظهار کرد: خروج غیرقانونی گندم استان به مقصد سایر استان‌ها و نیز کشور عراق موجب بروز آسیب‌های اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی خواهد شد.

وی افزود: برای جلوگیری از هرگونه مشکلات و نارسایی در زمینه تامین گندم مورد نیاز مصرفی استان باید با اعمال نظارت منسجم بر نحوه خرید و انبار گندم مازاد بر مصرف کشاورزان مانع از فعالیت افراد سودجو برای خرید و خارج کردن گندم مورد نیاز استان شد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: برای ساماندهی وضعیت خرید گندم باید فرمانداری‌ها با تشکیل کمیسیون‌های خرید گندم نسبت به اجرای دقیق قیمت‌های مصوب و روان‌سازی تحویل گندم در مراکز خرید اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اقتصادی گندم باید با اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه و ممنوعیت خرید گندم به عنوان خوراک دام و طیور و نیز حذف واسطه‌ها در مسیر خرید گندم زمینه را برای تحویل گندم به مراکز قانونی و مجاز در استان مهیا سازیم.

یعقوبی از بانک‌های استان خواست تا با تأمین سرمایه در گردش کارخانجات آردسازی استان بستر لازم را برای خرید توافقی گندم به منظور تأمین نیاز مصرفی استان فراهم کنند.

وی اطلاع‌رسانی مناسب به کشاورزان و تاکید بر ضرورت تحویل گندم تولیدی به سیلوها و انبارهای کارخانجات آردسازی استان را برای ممانعت از کمبود نیاز اساسی استان را ضروری برشمرد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان خواستار تامین وسایل نقلیه مورد نیاز برای حمل و نقل گندم تولیدی از مزارع به مراکز خرید برابر قیمت‌های مصوب و با هدف رضایت‌مندی گندم‌کاران شد.

وی افزایش ساعت کار بانک‌های عامل و مراکز خرید برای تحویل محصول کشاورزان و کاهش حجم ترافیک وسایل نقلیه حامل گندم در مراکز خرید به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه و ضررهای مالی گندمکاران به دلیل تاخیر در تخلیه محصول در مراکز خرید استان ضروری دانست.

یعقوبی در پایان تشدید نظارت و بازرسی مستمر در مراکز خرید توسط بازرسان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های متولی را عامل مهمی برای جلوگیری از افزایش حضور دلالان برای خرید گندم کشاورزان دانست.

انتهای پیام/79001/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول