اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت بر پارک‎ها و فضای سبز شهرداری مشهد خبر داد

احداث بزرگ‌ترین پارک اختصاصی بانوان مشهد

مدیر نظارت بر پارک‌‎ها و فضای سبز شهرداری مشهد از احداث بزرگ‌ترین پارک اختصاصی بانوان مشهد به نام پارک ریحانه خبر داد و گفت: این پارک در بلوار جمهوری اسلامی در حال آماده‌سازی است.

احداث بزرگ‌ترین پارک اختصاصی بانوان مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی یعقوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای اسلامی شهر در ارتباط با ایجاد امکانات رفاهی برای بانوان و اختصاص اعتبار مورد نیاز از سوی حوزه معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد، عملیات اجرایی بزرگترین پارک اختصاصی بانوان در حال انجام است.

وی مساحت این پارک را 20 هکتار عنوان کرد و افزود: در این پارک امکاناتی از قبیل پیست دو چرخه‌سواری، فضای بازی کودکان، کلبه فرهنگ، سالن ورزشی، خانه کودک و آبنما طراحی و فضاسازی شده است.

وی به ویژگی بارز این پارک اشاره کرد و گفت: محصور بودن آن با درختان چندین ساله و بزرگ، پوشش سبز خوبی به فضای پارک داده است و فقط در برخی قسمت‌ها نیاز به نصب سازه‌های فلزی به منظور محصور شدن پارک وجود دارد و به دلیل بزرگ بودن پروژه، اجرای پارک در چندین فاز پیش‌بینی شده که با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه در فاز نخست، پیش‌بینی می‌شود افتتاح کامل این پارک اختصاصی تا نیمه اول سال آینده محقق شود.

مدیر نظارت بر پارک‌‎ها و فضای سبز شهرداری مشهد اظهار داشت: با توجه به تحرک کم بانوان و ضرورت تامین محیط‌هایی که این قشر جامعه بتوانند با آسایش و ایمنی کافی به فعالیت‌های ورزشی بپردازند، موجب گردیده تا پارک‌ها و محیط‌های اختصاصی مناسب سازی شده برای بانوان در دستور کار شهرداری مشهد قرار گیرد.

یعقوبی افزود: در این محیط‌ها با ایجاد خانه نگهداری کودکان، فضای بازی کودکان و سایر امکاناتی که دغدغه‌های مادران را برای همراهی فرزندانشان در این پارک‌ها پاسخگو هستیم زیرا می‌خواهیم بانوان و مادران با آسودگی خاطر به انجام حرکات ورزشی در فضای باز پرداخته و بدین ترتیب گام مهمی در راستای ارتقای سلامتی این افراد برداشته شود.

انتهای پیام/70004/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول