اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

حادثه 7 تیر تقابل ضدانقلاب و منافقان با نظام بود

امام جمعه کهنوج گفت: حادثه هفتم تیر نقطه اوج تقابل ضدانقلاب و منافقان معاند با نظام بود.

حادثه 7 تیر تقابل ضدانقلاب و منافقان با نظام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کهنوج با تبریک هفته قوه قضائیه از کادر قضائی این شهرستان تقدیر کرد و اظهار داشت: در نقش قوه قضائیه برای اجرای عدالت، حفظ آرامش و امنیت تردیدی نیست.

وی پیرامون انتظارات مردم از قوه قضائیه بیان داشت: عدالت محوری، مبارزه با فساد، حفظ حقوق بیت‌المال، سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها، عقلانیت و تدبیر، اجرای کامل احکام الهی، سهولت در ارائه دعاوی به دادگستری، تقویت ارتباط مردمی، تخصصی کردن رسیدگی به دعاوی و پیشگیری از وقوع جرم جزو انتظارت مردم از قوه قضائیه است.

افشارمنش با اشاره به سالگرد فاجعه هولناک و غم‌انگیز شهادت شهدای هفتم تیر ماه افزود: 32 سال پیش در چنین ایامی شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی به همراه 72 تن از یاران باوفای امام در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در آتش جنایت منافقان به شهادت رسیدند و سندی از حقانیت انقلاب اسلامی و ملت ایران را از خود به یادگار گذاشتند.

خطیب جمعه کهنوج هفتم تیر ماه را نقطه اوج تقابل ضدانقلاب و منافقان معاند با نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: در حادثه هفتم تیر، مظلومیت و عظمت شهدای این حادثه به کمک انقلاب آمد و موجب بیمه شدن نظام در بدو تاسیس و در حساس‌ترین مقاطع تاریخ کشور شد.

افشارمنش با اشاره به سخن امام راحل که در مورد شهید بهشتی فرمودند، در هفت تیر ملتی رفت و امتی زنده شد، پیرامون ویژگی‌های بارز ایشان عنوان کرد:  بصیرت، ولایتمداری، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، نظم و انضباط، درایت و تدبیر، قانون‌گرایی، سعه صدر و جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت داشت.

وی به تبیین از سخنان مقام معظم رهبری با مسئولان قضایی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی سلامت و کارآمدی قوه قضائیه را دو هدف راهبردی و همیشگی دستگاه قضا خواندند و تاکید کردند این دو هدف عالی باید در تمام برنامه‌ها و اقدامات مورد توجه کامل قرار داشته باشد.

افشارمنش ابراز داشت: مقام معظم رهبری مراقبت دائم و پیگیری مستمر را زمینه‌ساز تحقق اهداف قضائی خواندند.

وی گفت: رهبر انقلاب با اشاره به شکست همه جانبه برنامه‌ها و اهداف دشمنان در 24 خرداد ماه از همه خواستند به رئیس جمهور منتخب کمک کنند.

امام جمعه کهنوج با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان گفت: باید متولیان امر فضا را برای بهره‌برداری هر چه بیشتر مردم از مساجد فراهم کنند.

افشارمنش با تاکید بر اینکه مسجد در میان مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: به طور قطع می‌توان اذعان داشت بعد از کعبه که خانه خدا و قبله آمال و آرزوی مسلمانان است، مسجد از مقدس‌ترین مکان‌ها است.

وی پیرامون تعطیلی مدارس اظهار داشت: مسئولان و خانواده‌ها باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی داشته باشند، زیرا رها کردن فرزندان اثراتی به دنبال دارد که ممکن است در آینده پشیمانی به بار آورد.

افشارمنش با اشاره‌ به کشتار بی‌رحمانه شیعیان در روستای ابومسلم در مصر بیان داشت: در هفته گذشته شاهد کشتار شیعیان مصر توسط گروه‌های تکفیری بودیم که عالم بزرگوار شیعه شیخ حسن را به شهادت رساندند که از نظر بسیاری از کارشناسان این جنایت حرکتی فتنه‌انگیزانه است.

افشارمنش تصریح کرد: به نظر می‌رسد ایجاد جنگ قومی و مذهبی به عبارتی رودررو قرار دادن شیعه و سنی در کشورهای منطقه حرکتی سازمان یافته به منظور اجرایی کردن طرحی است که در حقیقت منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال انجام است و به نوعی مقابله با بیداری اسلامی است که باید مسلمانان نسبت به توطئه اختلاف انگیزانه غرب مراقب باشند.

انتهای پیام/2655/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول