اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

واقعه هفتم تیر انتقام از انقلاب بود

امام جمعه کاشان از ماجرای انفجار در مسجد ابوذر تهران و دفتر حزب جمهوری در ششم و هفتم تیرماه سال 60 به عنوان انتقام بنی‌صدر از امام و انقلاب نام برد.

واقعه هفتم تیر انتقام از انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته در این شهرستان اظهار داشت: پس از آنکه بنی‌صدر به ریاست‌جمهوری رسید به دلیل نوع تفکراتش مورد تأیید بسیاری از علما و بزرگان از جمله مقام معظم رهبری، آیت‌الله بهشتی و هاشمی رفسنجانی نبود لذا با ایستادگی آنها و پس از صدور رأی عدم کفایت بنی‌صدر و فرار مخفیانه‌اش از کشور در صدد برآمد تا از امام و انقلاب انتقام بگیرد.

وی با اشاره به سخنان امام راحل در مورد آیت‌الله بهشتی یادآور شد: در آن دوران شایعات بسیاری مبنی بر قدرت‌طلبی مقام معظم رهبری، آیت‌الله بهشتی و هاشمی رفسنجانی از سوی هواداران بنی‌صدر در کشور وجود داشت از این‌رو پس از شهادت آیت‌الله بهشتی امام راحل فرمودند آنچه بیش از شهادت او من را متأثر می‌کند مظلومیت اوست.

امام جمعه کاشان در ادامه به دیدار مسئولان عالی قوه قضائیه و قضات به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و به بیان مهمترین فرازهای فرمایشات و توصیه‌های مقام عظمای ولایت در این دیدار پرداخت.

وی در ادامه با گرامیداشت نهم تیرماه سالروز عملیات آزادسازی شهر مرزی مهران بیان داشت: این عملیات به دنبال مطالبه مکرر امام راحل در آزادسازی مهران صورت گرفت و رزمندگان پس از شش روز نبرد دلیرانه با دشمن و با رمز یا ابوالفضل‌العباس موفق به آزادسازی مهران شدند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روز 12 تیرماه سالروز شهادت مظلومانه 298 نفر از سرنشینان هواپیمای مسافربری ایران در حمله ناوگان آمریکایی در خلیج فارس خاطرنشان کرد: این فاجعه توسط کسانی رخ داد که ادعای مذاکره با ایران دارند در حالی که به صورت فطری دشمن ملت ایران آفریده شده‌اند.

نمازی در بخش دیگر خطبه‌ها با گرامیداشت سالروز ارتحال عالم ربانی علامه امینی از ایشان به عنوان مجاهد، عالم و عارف ناشناخته نام برد و تصریح کرد: این عالم جلیل‌القدر تمام عمرش را برای اثبات حقانیت ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) سپری کرد و کتابی که در مورد واقعه غدیر نوشت به گونه‌ای قوی و تأثیرگذار بود که برخی از علمای اهل سنت مطالعه آن را و حتی دست زدن به مجلدات این کتاب را حرام دانستند.  

وی با تأکید بر لزوم معرفی بیشتر علامه امینی به منظور شناخت عمیق‌تر از شخصیت علمی و معنوی وی، به بیان برخی از ابعاد معنوی شخصیتی ایشان پرداخت. 

امام جمعه کاشان با اشاره به وقایع اخیر در به شهادت رساندن شیعیان از جمله شیخ حسن شحاته اظهار داشت: این وقایع یکی از سیاست‌های دستگاه جاسوسی اسرائیل به منظور جلوگیری از بیداری اسلامی در مصر و کشورهای دیگر است.        

به گفته وی دشمن از یک سو با کافر معرفی کردن شیعیان در مصر به فتوای روحانیون افراطی سعی دارند اتحاد بین شیعه و سنی را برهم بزنند و از سوی دیگر با ایجاد دو دسته اخوان المسلمین و لیبرال‌ها و قرار دادن آنها در برابر یکدیگر سعی در بر هم ریختن امنیت این کشور دارند. 

وی همچنین با اشاره به انفجارها و شهادت شیعیان در عراق، شرایط جهان اسلام را بسیار سخت و پیچیده و آینده منطقه را مبهم توصیف و متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران تنها نقطه‌ای است که با وحدت بین ملت از امنیت کاملی برخوردار است که این امر در سایه برکات مکتب اهل بیت‌(ع) و ولایت مطلقه فقیه محقق شده که ملت باید قدر آن را بدانند و با حفظ اتحاد و پرهیز از هر اختلافی از آن محافظت کنند.

انتهای پیام/2406/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول