اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

اقدام وقیحانه وهابی‌های خبیث حمایت از اسرائیل غاصب بود

امام جمعه اراک گفت: اقدام وقیحانه وهابی‌ها در به شهادت رساندن شیخ حسن شحاته عالم شیعی مصری ناشی از حمایت وهابی‌های خبیث از اسرائیل غاصب است.

اقدام وقیحانه وهابی‌های خبیث حمایت  از اسرائیل غاصب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک با اشاره به اینکه اقدامات وهابی‌های خبیث ، بازی دین که نه ، بلکه یک نوع بازی سیاسی است، اظهار داشت: جنایت هولناک و وحشتناک جنایتکاران فریب خورده در مصر موجب تالم و تاثر مسلمانان شد.

وی تصریح کرد: مسلمانان نباید در برابر این جنایات سکوت کنند، این اقدامات یک نوع بازی سیاسی است، چرا که هیچ دینی خدشه وارد کردن به چهره یک انسان را جایز نمی‌داند.

امام جمعه اراک ادامه داد: به راستی ریختن خون بی‌گناهان به جرم دین، مذهب و دوستی اهل بیت(ع) به شیوه‌های قرون وسطایی و بسیار فجیع مایه حیرت و تاسف همه وجدان‌های بیدار و فطرت‌های پاک شد.

امام جمعه اراک ابراز داشت: این نوع جنایت‌های ضد بشری و ضد اسلامی قلب رسول اعظم(ص) را به درد می‌آورد و چهره مدعیان مسلمانی را لکه‌دار جلوه می‌دهد، البته شهادت برای انسان‌های مومن و بصیری مانند شیخ حسن شحاته، برادر و همراهان وی، مایه افتخار و سند حقانیت آنان است.

امام جمعه اراک تاکید کرد: نه اسلام، بلکه هیچ دین دیگری کشتن انسان‌ها را جایز نمی‌داند، ‌این اقدامات که از سوی وهابی‌ها صورت می‌گیرد ناشی از حمایت وهابی‌ها از اسرائیل غاصب است.

دری ‌نجف‌آبادی با بیان اینکه آل صعودها پرچم‌داران جریان وهابیت هستند، گفت: همه کشتارهایی که در مصر،‌ سوریه و لبنان و دیگر کشورها صورت می‌گیرد، به خاطر حمایت از اسرائیل غاصب است و کسانی که دست به چنین اقدامی می‌زنند از مزدوران اسرائیل غاصب هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی انسان بسیار بزرگ و وارسته‌ای بود که امام راحل در مورد ایشان فرمودند؛ شهید بهشتی مظلوم بود و مظلومانه هم شهید شد.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: کسانی که شهید بهشتی را شهید کردند همان کسانی بودند که حضرت فاطمه زهرا(س) را به شهادت رساندند.

دری ‌نجف‌آبادی ادامه داد:‌‌ مادر شهید بهشتی دختر یکی از مراجع و بزرگان شهر اصفهان بود و ایشان در تحصیل و ادب و اخلاق یک نمونه کامل بود. شهید بهشتی مجلس اول و حزب جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کرد، رئیس دیوان عالی کشور و قوه قضاییه بود و قوه قضاییه مد نظر وی، قوه عدالت و خدمت بود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه امثال شهید بهشتی‌‌ها تربیت شدگان مکتب دانشگاه علی(ع) و فاطمه(س) هستند، بیان کرد: شهید بهشتی‌، شهید صدر،‌ شهید مطهری و شهید امام موسی صدر بعد از امام خمینی(ره) چهار رکن انقلاب بودند که به دست دشمنان کوردل این انقلاب به شهادت رسیدند.

دری ‌نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته مساجد تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تلاش برای آماده کردن مساجد امری ضروری است که همه مردم باید در حفظ و نگهداری و آماده کردن مساجد خود را سهیم بدانند.

اشاره به نیمه شعبان ولادت با سعادت امام زمان(عج) از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87001/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول