اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌و‌گو با فارس:

تریاک بیشترین مصرف را در کرمانشاه دارد

یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: تا چند ماه پیش که من مسئولیت داشتم، علی‌رغم گرایش نگران‌کننده جوانان به مواد روان‌گردان، تریاک بیشترین ماده‌ای بود که مصرف می‌شد.

تریاک بیشترین مصرف را در کرمانشاه دارد

مسعود محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: گرایش به مواد مخدر تابع شرایطی است و بعد از ورود مواد صنعتی شاهد گرایش به این نوع مواد بودیم.

محمدی با بیان اینکه باورهای غلط شرایط نگران کننده‌ای در کرمانشاه ایجاد کرده، ادامه داد: باورهای غلط در گرایش جوانان تاثیرگذار است.

وی آمار اعتیاد در استان کرمانشاه را از میانگین کشوری بالاتر دانست و افزود: انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی از ضرورت‌هایی بود که از سال‌های قبل در دستور کار بوده است.

دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه بیان داشت: تا وقتی که من مسئولیت داشتم، علی‌رغم گرایش نگران‌کننده جوانان به مواد روان‌گردان، تریاک بیشترین ماده‌ای بود که مصرف می‌شد.

محمدی با تاکید بر اینکه گرایش به مواد مخدر صنعتی همچون شیشه در حال افزایش است، گفت: بر خلاف تبلیغات فریبنده‌ای که در مورد ماده مخدر کراک صورت گرفته، این ماده نوع جدیدی از ماده مخدر نیست، بلکه فقط هروئین با درجه خلوص بالاتر است.

به گفته وی، در کراک موجود نوعی افزودنی از جنس کاربیت وجود دارد که اسید خالص است و موجب تخریب گوشت و پوست می‌شود.

این کارشناس مسائل اجتماعی تاکید کرد: بیشترین گرایش به مصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه همانند میانگین کشوری است و در سن 18 تا 25 سالگی است.

محمدی خاطر نشان کرد: گرایش در زنان به مصرف شیشه به‌دلیل تبلیغات غلط همچون لاغری و شادابی پوست با مصرف این ماده ویران‌گر است.

وی در پایان اعلام کرد: خوشبختانه کمپ ترک اعتیاد بانوان در کرمانشاه از دو سال پیش راه‌اندازی شد و مراجعات زیادی داشت.

انتهای پیام/2700/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول