اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد

تشدید نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی کاشان در ماه مبارک رمضان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اجرای طرح تشدید بازرسی‌ها بر مراکز تهیه،‌ توزیع و فروش مواد غذایی کاشان در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

تشدید نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی کاشان در ماه مبارک رمضان

سید علیرضا مروجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان علاوه بر اجرای طرح‌های بازرسی مرتب در تمامی ایام سال طرح‌های تشدید بازرسی در ایام تعطیلات نوروز، ماه محرم و ماه مبارک رمضان را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: در این طرح تعداد پنج اکیپ بازرسی امر نظارت، کنترل و بازرسی مستمر از مراکز تهیه و توزیع زولبیا، بامیه، آش و حلیم‌پزی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها و قنادی‌ها را بر عهده دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان در نخستین ماه از فصل تابستان و احتمال شیوع بیماری‌های مرتبط با مواد غذایی به ویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای بیان داشت: با گرم شدن هوا و احتمال اپیدمی اسهال و عفونت‌ها، بحث طغیان بیماری‌های انتقالی ناشی از آب و غذا مانند اسهال‌ها، طرح تشدید بازرسی‌ها از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه می‌یابد.

مروجی افزود: همزمانی ماه مبارک رمضان با نخستین روزهای فصل گرمای تابستان احتمال شیوع بیماری‌های مرتبط با غذا در مکان‌هایی که به صورت دسته جمعی غذا تهیه و توزیع می‌شود بیشتر می‌تواند حائز اهمیت باشد.

به گفته وی، در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی از جمله بهداشت فردی، محیطی و مواد غذایی در این مکان‌ها و مراسم عمومی افراد با مسمومیت‌های گسترده و طغیان روبرو می‌شوند.

مروجی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط با غذا توجه به خرید مواد غذایی از مراکز معتبر، شست‌وشوی سبزیجات، استفاده از یخ‌های بهداشتی و بسته‌بندی شده، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، استفاده از آب‌های شبکه عمومی شهری و عدم استفاده از آب‌های غیر بهداشتی ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه ، ثانیه‌ها و لحظه‌ها را در نجات جان بیماران اورژانسی حیاتی دانست و از ترافیک‌های طولانی در برخی مناسبت‌ها که موجب اختلال در تردد آمبولانس‌های اورژانس 115 می‌شود، گلایه کرد.

مروجی اضافه کرد: برای برگزاری اعیاد باید تمهیداتی توسط راهنمایی و رانندگی انجام شود تا در عبور و مرور وسایط نقلیه، به ویژه آمبولانس‌های اورژانس 115 اختلالی به وجود نیاید تا جان بیماری که شاید از بستگان برگزارکنندگان این مراسم‌ باشد در راه‌بندان‌ها به خطر نیفتد.

وی همچنین از رها کردن ظروف یک‌ بار مصرف پذیرایی در کف خیابان‌ها و پیاده‌‌روها توسط شهروندان انتقاد کرد و آن را موجب به خطر افتادن بهداشت عمومی دانست و گفت: رها کردن ظروف یک‌ بار مصرف در معابر عمومی ضمن این که آسیب به محیط بهداشتی جامعه محسوب می‌شود پاک‌سازی آن نیز برای شهرداری هزینه‌بر است. 

انتهای پیام/2406/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول