اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

پیشگیری از اعتیاد نیازمند اراده جمعی و عزم همگانی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: پیشگیری از اعتیاد نیازمند اراده جمعی و عزم همگانی است.

پیشگیری از اعتیاد نیازمند اراده جمعی و عزم همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیف‌الله کریم‌زاده ظهر امروز در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر اظهار داشت: با توجه به اینکه راه پیشگیری از اعتیاد در جامعه آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها است، بنابراین باید تمام مردم به خصوص خانواده‌ها توجه جدی به این مهم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در راستای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در این نهاد صورت گرفته، افزود: برگزاری جشنواره نوجوان سالم در سال تحصیلی گذشته و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در راستای مبارزه با مواد مخدر دارای تاثیرات شایان توجهی در بین دانش‌آموزان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر در طبقه اول ساختمان آموزش و پرورش قدیم و برگزاری کلاس‌های آموزشی در این نمایشگاه به منظور آگاه سازی دانش‌آموزان با آسیب‌ها و معضل اعتیاد خبر داد.

کریم‌زاده اعتیاد را پدیده‌ای ویرانگر عنوان کرد و ادامه داد: از دیدگاه حقوقدانان اعتیاد جرم محسوب می‌شود و از دیدگاه روانشناسان اعتیاد یک نوع بیماری است.

وی با اشاره به نقش پیچیده و حساس آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت و اداره کشور بیان داشت: آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی و خطرات و عوارض آنها و اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد نیازمند نگاه تخصصی است و آموزش و اجرای درست آن اهمیت به سزایی در پیشگیری دارد.

وی با بیان اینکه کار آموزش و پرورش یک امر تخصصی است، از رتبه بندی معلمان و تخصصی شدن فعالیت آنها بر اساس شاخص‌های حرفه‌ای، اخلاقی و تخصص در سند تحول بنیادین خبر داد.

انتهای پیام/87002/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول