اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها:

فعالان فرهنگی اصلاح را از خود شروع کنند

مشاور فرهنگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور گفت: فعالان فرهنگی باید اصلاح را از خود شروع کنند.

فعالان فرهنگی اصلاح را از خود شروع کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، با تلاش و همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و روابط عمومی این دانشگاه از فعالان امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تقدیر شد.

این مراسم که با حضور معاونین و روسای دانشکده‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا مستشاری مشاور فرهنگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور و مدیر امور مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا فرید مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در بخشی از مراسم فوق مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج طی سخنانی به تشریح رسالت متصدیان امور فرهنگی پرداخت و گفت: از وظایف مسئولان امور فرهنگی و فعالان این عرصه رساندن و ابلاغ رسالت پیامبران و ائمه به مردم است.

فرید مشخصه کسی که بیرق فرهنگی را در دانشگاه به دوش می‌کشد در گام نخست داشتن فهم و درک دقیق فرهنگی دانست که بتواند به مهندسی و برنامه‌ریزی فرهنگی منجر شود و نتیجه آن پدید آمدن هدف فرهنگی و انجام اصولی اقدامات فرهنگی خواهد بود.

وی با تاکید بر هزینه‌های هنگفتی که دشمنان و متناسب با سلایق فرهنگی مردم در حال هجوم فرهنگی هستند به کار بردن خلاقیت فرهنگی و نوآوری‌های متناسب با نیازهای جامعه را ضروری دانست.

فرید ادامه داد: باید بدانیم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی اصالت و هویت خود را باید چگونه به کار گیریم تا در مقابل هجمه‌های فرهنگی بیگانگان ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به انتخابات پرشوری که در کشور برگزار شد، گفت: با ماه‌ها تلاش و توطئه و پیگیری‌ها و تبلیغات از سوی دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم با مدیریت مدبرانه فرهنگی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) انجام گرفت، چنان حماسه‌ای خلق شد که جای هیچ سخنی را باقی نگذاشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج گفت: فرهنگ ما در تمامی مسائل و عرصه‌‌ها است که اگر روی آن اصولی کار شود در تمامی صحنه‌ها مانند سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی تنش و مشکل کمتری پیش خواهد آمد.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا مستشاری مشاور فرهنگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور و مدیر امور مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری طی سخنانی اظهار داشت: تمامی ادیان و مذاهب به دلیل سرگشتگی و بلاتکلیفی که انسان در گرداب سختی‌های دنیا به آن مبتلا است امیدشان به موعودی است که دست آنان را بگیرد و آنان را از این ورطه نجات دهد، اما شیعیان تنها گروهی هستند که به صورت مستند و با وحی منزل، آمدن آن موعود ناجی را انتظار می‌کشند و به دلیل اعتقاد به مهدویت از افسردگی و سرگشتگی نجات یافته‌اند و از حیرانی به دور هستند.

وی وجود امید را باعث نشاط جامعه بیان کرد و با اشاره به اینکه خداوند در قرآن خداوند انسان را خلیفه و وارث و مالک جهان دانسته است، نوعی انگیزه و انرژی برای زندگی انسان معرفی نمود.

مستشاری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر صفت امین حضرت محمد (ص) گفت: امانت‌داری در حوزه رفتار اجتماعی تاثیر بسیاری برای جذب اعتماد مردم و گرایش آنان به سمت ایمان و اخلاق اسلامی دارد.

وی ادامه داد: نخستین قدمی که یک فعال فرهنگی می‌تواند در جامعه بردارد اصلاح خودش در تمامی ابعاد از آداب رفتاری اسلامی گرفته تا اصول و عقاید اساسی است.

وی در ادامه گفت: هر کس به اندازه توان خود باید در امور فرهنگی و اغنای جامعه و مذهب به وظایف خویش عمل کند و در این صورت است که دنیا از منتظران به حق حضرت ولی عصر(عج) مالامال خواهد شد و آن حضرت ظهور خواهند کرد.

مدیر امور مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به بی‌نیازی حضرت مهدی(عج) از اقدامات مردم افزود: این مردم عادی جامعه هستند که نیاز دارند از طریق فعالیت‌های امانتداران فرهنگی و فعالان این عرصه به درجات انتظار پی ببرند و این وظیفه و رسالتی است که از گردن تک تک شیعیان در حد وسع و توانشان ساقط نخواهد شد.

وی در خصوص مشخصه‌های منتظران افزود: باید هرچه در توان داریم برای خوش‌بینی مردم به دین اسلام انجام دهیم و با هم همدل، همراه، نسبت به هم مهربان باشیم و حتی برای دشمنان خود نیز دعا کنیم.

بر اساس این گزارش، در مراسم فوق از تعدادی از فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌تبار معاون فرهنگی، جوادی استاد گروه معارف اسلامی، محمدرضا اسکندری معاون عمرانی، علیرضا مطلوبی، فرزاد نصری، علی خسروجردی، یادگاری و حسین دهقان و خانم‌ها فاطمه پناه‌یزدان، آدینه و الهام امجدی به عنوان فعالان تقدیر شد.

اتتهای پیام/2302/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول