اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ساماندهی فعالیت خیرین

مجمع عالی خیرین در قروه راه‌اندازی می‌شود

فرماندار قروه گفت: مشارکت خیرین قروه‌ای در امور خیریه، در قالب مجمع عالی هدفمند، ساماندهی می‌شود.

مجمع عالی خیرین در قروه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده عصر امروز با اعلام این خبر در جلسه مشارکت‌های مردمی بهزیستی اظهار کرد: شهرستان قروه از شهرستان‌های ممتاز در زمینه مشارکت خیرین در همراهی با طرح‌های عمرانی دولت است که به منظور ساماندهی امور و هدفمندکردن فعالیت خیرین، مجمع عالی خیرین با مجوز رسمی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار قروه افزود: این مجمع متشکل از خیرین خواهد بود و با تشخیص نیازهای محوری شهرستان در بخش‌های مختلف، کمک‌های خود را هزینه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف از تشکیل این مجمع، ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری توسط خیرین و استفاده از سود آن برای کمک به بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه حضور خیرین در ابعاد مختلف منشاء خیر و برکت در جامعه به شمار می‌رود، این فرهنگ را از غنی‌ترین فرهنگ‌ها برشمرد و افزود: کمک به انجام امور خیر و عام‌المنفعه در پیشرفت امور بسیار مهم است.

فرماندار قروه تحقق عدالت اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند خیرین را یادآور شد و افزود: مشارکت خیرین نباید تنها به امور مادی منحصر شود، بلکه باید از ظرفیت و توانمندی‌های فکری خیرین نیز بهره گرفته شود تا شاهد تاثیرات مطلوب آن در درازمدت باشیم.

شیخی‌زاده کمک به خودکفایی اقشار آسیب‌پذیر را یکی از نیازهای این قشر برشمرد و افزود: این مسئله نیز با ارشاد، راهنمایی، مشاوره و هدایت خیرین امکان‌پذیر است.

وی مردم را مهم‌ترین پشتوانه هر نظام حکومتی دانست و تصریح کرد: در حکومت اسلامی این مهم از ارزش و جایگاه برجسته‌تری برخوردار است و مردم نیز همواره آن را به اثبات رسانیده‌اند و هرجا که دولت و همنوعانشان به کمک و یاری احتیاج داشته‌اند، به کمک آنان شتافته‌اند.

فرماندار قروه در ادامه با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی امکان عمومی برای معلولان، اظهار داشت: متاسفانه تا کنون اقدام مناسبی در این راستا انجام نگرفته است.

انتهای پیام/79009/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول