اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خروج بلاتکلیفی مدیریت راه‎ و ‎شهرسازی گلستان

سرپرست اداره کل شهرسازی استان گلستان مدیرکل شد + متن حکم و تصاویر

پس از چهار ماه بلاتکلیفی حوزه مدیریت اداره کل شهرسازی استان گلستان و قرار داشتن این اداره کل در سرپرستی ‌طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، علی‎بخش رستمی به سمت قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان منصوب شد.

سرپرست اداره کل شهرسازی استان گلستان مدیرکل شد + متن حکم و تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پس از اختلاس میلیاردی در اداره‎کل راه و شهرسازی استان گلستان و برکناری مدیرکل سابق و برخی از مدیران این اداره کل و تشخیص دستگاه‎های نظارتی مبنی بر تغییر کادر اداری این اداره کل، عادل مصدقی به عنوان سرپرستی این اداره کل بر‌عهده گرفت و به مدت چهار ماه در این سمت مشغول فعالیت شبانه‎روزی بود.

پش از گذشت چهار ماه از فعالیت عادل مصدقی و کادری که در طول مدت‎زمان کوتاهی برای اداره کل راه و شهرسازی تعیین کرد و تحت عنوان سرپرست مدیریت این مجموعه را پیش برد ‌طی حکمی از سوی علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی علی‎بخش رستمی به سمت قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان منصوب شد.

در شرایط سختی مسئولیت قبول کردم

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در این مراسم با اشاره به اختلاس انجام شده در اداره کل راه و شهرسازی اظهار داشت: پس از به وجود آمدن وضعیت بحرانی در اداره کل و مجموعه راه و شهرسازی استان تمام‌ مسئولان استانی و کشوری تلاش کردند تا آسیبی به مجموعه وارد نشود و با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و در پیش رو بودن برخی پروژه‎ها و مسائل مشابه تلاش می‎شد تا اداره کل با آرامش و منطق مناسب به فعالیت خود بپردازد.

عادل مصدقی با اشاره به شرایط بحرانی اداره کل و اینکه در آن شرایط کسی مسئولیت اداره راه و شهرسازی استان را به عهده نمی‎گرفت، خاطرنشان کرد: پس از رایزنی‎ها، تماس‎ها و گفت‎گوهای حضوری و تلفنی مسئولان استانی و کشوری در نهایت مسئولیت سرپرستی این اداره کل از تاریخ 10 اسفند 1391 به من واگذار شد.

با تمام تلاش برای پیشبرد اهداف اداره کل تلاش کردیم

مصدقی ابراز داشت: در این مدت چهار ماه به صورت شبانه‎روزی من و سایر همکاران پرتلاش سعی کردیم با فراهم آوردن شرایطی مناسب وضعیت اداره کل راه و شهرسازی استان را به شرایط فعلی برسانیم.

سرپرست سابق اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان تصریح کرد: در آن روزها پس از تغییرات در اداره کل با حدود 250 نیروی انسانی مواجه بودیم که به دلیل ایراد‎های دستگاه‎های نظارتی حقوق نگرفته بودند، خرابی حدود 160 دستگاه ماشین‎آلات و نزدیک بودن به طرح ویژه نوروزی و با دوستانی مواجه شدیم که از نظر دستگاه‎های نظارتی و امنیتی بود که این افراد جابه‌جا شوند.

وی افزود: به هر حال تصمیم بر این گرفته شد که کادر اداری جدید مشخص شود تا کارها پیش برود و در اینجا نیز افراد به سادگی قبول مسئولیت نمی‎کردند اما به هر نحو وضعیت اداره کل را در این مدت محدود به اینجا رساندیم، هرچند که امروز هم با تمام تلاش‎های شبانه‌روزی مجموعه اداره کل راه و شهرسازی در سراسر استان مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

امروز اداره کل راه و شهرسازی گلستان دارای آرامش خاصی است

معاون عمرانی استاندار گلستان در این مراسم اظهار داشت: امروز که قرار است با نیروی جدیدی در حوزه مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان همراه باشیم جا دارد که از تلاش‎ها و زحمت‎های مهندس مصدقی سرپرست سابق این اداره کل تشکر کنم، وی زمانی مسئولیت هدایت این مجموعه را بر عهده گرفت که حوزه مدیریتی اداره کل راه و شهرسازی استان دارای مشکلات خاصی بود.

عبدالرضا دادبود ادامه داد: در آن زمان که مهندس مصدقی به تهران فرا خوانده شد برای قبول مسئولیت هدایت این مجموعه در تماس تلفنی به من گفت که کار بسیار سخت است و نیاز است در این حوزه تصمیم‎های مهمی گرفته شود و من هم آنجا اعلام کردم که مجموعه استانداری و استان گلستان توان خود را خواهد گذاشت تا این وضعیت با کمک شما به سروسامان برسد.

وی تاکید کرد: امروز در جایی هستیم که به شکر خدا مهندس مصدقی توانستند آرامش خوبی را به مجموعه اداره راه و شهرسازی استان برگردانند و ساختار مجموعه تا حد زیادی به سرو سامان برسد.

تمام قد از مدیرکل جدید حمایت می‎کنیم

وی تصریح کرد: پس از تصمیمی که در استان و وزارت راه و شهرسازی گرفته شد در خصوص شخصی که باید سکاندار حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان علی‎بخش رستمی برای قرارگیری در این جایگاه مشخص شد.

دادبود بیان کرد: مهندس رستمی هم شخص بسیار با سابقه هستند و در حوزه مدیریتی کارهای فراوانی را انجام داده‎ و موضوع‎ها را از نزدیک می‎شناسد و کارشناس خوبی نیز در حوزه‎های مختلف است.

معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: من مطمئن هستم با اطمینانی که به وی صورت گرفته می‌تواند با کمک همه همکاران در مجموعه راه و شهرسازی استان که ستون‎های اصلی مجموعه هستند کارها را به خوبی پیش ببرد و این شرایط مناسبی که با تلاش همه همکاران به دست آمده ادامه پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: تمام‌ موضوع‎هایی که تا به امروز در طول این مدت در بحث تعیین مدیر مجموعه مطرح بوده است امروز تمام شد و ما امروز تمام‎قد در حمایت از مهندس رستمی باید کار کنیم و ما نیز در حوزه استانداری به وی کمک خواهیم کرد که این وظیفه مهم را به پیش ببرد.

ظرف یک هفته وضعیت اداره کل راه و شهرسازی را از سرپرستی خارج کنید

معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی در این مراسم اظهار داشت: حال که به لطف خدا و همت تمامی همکاران و حوزه مدیریتی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان به یک ثبات رسیده انتظار می‎رود ظرف حداکثر یک هفته وضعیت اداره کل از حالت سرپرستی خارج شود و با هماهنگی‎های لازم انتقال‎ها انجام شود.

علیرضا محفوظی اداره کل راه و شهرسازی را یکی از بازی‌های مهم در حوزه عمرانی استان و نهاد تاثیرگذار در آبادانی استان دانست و افزود: با توجه به اینکه حوزه مسکن به عنوان یکی از دغدغه‎های جامعه است انتظار می‎رود موضوع مسکن و به خصوص مسکن مهر در روزهای باقیمانده دولت به صورت خیلی جدی پیگیری شود تا مقدار باقیمانده از پروژه نیز به سرانجام برسد.

وی راهداران و حوزه راهداری را سرمایه اداره راه و شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از موضوع‎های مهم در راه و شهرسازی موضوع راهداری و راهداران زحمت‎کش است.

محفوظی بیان کرد: انتظار می‎رود تا نگاه ویژه به این حوزه داشته باشیم تا بتوانیم در راستای عمران و آبادانی راه‎ها و فراهم کردن بستری مناسب برای مردم در جامعه موفق باشیم.

ر

بر اساس این گزارش، در پایان مراسم حکم مسئولیت علی‎بخش رستمی به عنوان قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان به وی اعطا و همچنین با اهدای لوح و هدیه از تلاش‎های عادل مصدقی سرپرست سابق آن اداره کل تقدیر شد.

در بخشی از حکم مسئولیت علی‎بخش رستی که از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است، آمده است: نظر به تعهد، تخصص، تجربه و سابقه مدیریتی جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان منصوب می‎شوید.

در ادامه تاکید شد: امید است با توکل به خداوند متعال و بهره‎گیری از وصایای گرانقدر حضرت امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور و همکاری مدیران و همکاران ارجمند در انجام وظایف محوله موفق باشید.

همچنین در لوح سپاس از عادل مصدقی آمده است: بدینوسیله از زحمات و تلاش‎های جنابعالی در دوره سرپرستی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان تشکر و قدردانی می‎گردد و امید است با توکل به الطاف خداوند متعال در تمامی مراحل زندگی همواره موفق و موید باشید.

اعلام جزئیاتی از پرونده رشوه 20 میلیاردی راه و شهرسازی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در اسفندماه سال گذشته با اعلام خبر اختلاس میلیاردی در اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان و با پیگیری مراجع قضایی و دستگیری مدیرکل سابق و برخی مدیران آن مجموعه اداره کل مذکور پس از مدت 15 روز به سرپرستی عادل مصدقی به فعالیت خود ادامه داد.

در مدت چهار ماه گذشته تا به امروز بحث‎های متعددی در خصوص تعیین مدیرکل این مجموعه و پرونده اختلاس راه و شهرسازی استان گلستان مطرح شد تا اینکه عصر امروز پرونده تعیین مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان گلستان بسته شد و علی‎بخش رستمی به سمت مدیرکل این مجموعه منصوب شد.

همچنین در روزهای گذشته دادستان مرکز استان گلستان از جزئیات پرونده رشوه 20 میلیاردی راه و شهرسازی گلستان خبر داد و افزود: در برخورد با مجرمان پرونده‌های فساد مالی، به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم.

عباس پوریانی با بیان اینکه کشف، جمع‌آوری مستندات و رسیدگی به پرونده‌های مالی کار سختی است، اذعان داشت: نگاه ما در جرایم و مفسده‌های مالی که نسبت به مردم و نظام وارد می‌شود، صرفاً برخوردی است به گونه‌ای که یکی از متهمین که مدیرکل آن اداره بود با وجود فشارهای وارده بر ما چهار تا پنج ماه در بازداشت موقت به سر می‌برد و ما تحت تاثیر هیچ فشاری قرار نگرفتیم.

دادستان مرکز گلستان افزود: در حین تحقیقات در خصوص پرونده اختلاس متهمین راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی نخستین متهم بود و پس از آن چهار تن از معاونین وی نیز پس از تحقیقات بازداشت موقت شدند.

وی با بیان اینکه پرونده نسبت متهمان دیگر نیز تکمیل شده است و هنوز یک نفر از معاونین در بازداشت موقت به سر می‌برد، گفت: این افراد با صدور قرار وثیقه‌های بالا آزاد شده‌اند که تنها قرار وثیقه یکی از این افراد 30 میلیارد ریال است.

پوریانی تاکید کرد: اموالی که این افراد از طریق رشوه کسب کرده‌اند شناسایی شده است و خانه‌هایی که در استان‌های تهران و مازندران خریداری شده بود نیز توقیف شده است.

به گفته وی همچنین حساب یکی از متهمان که مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال پول نقد بود فعلاً ضبط شده است.

انتهای پیام/83004/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول