اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

آگاه‌سازی خانواده‌ها گام اول در پیشگیری از اعتیاد است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت:‌ آگاه‌سازی خانواده‌ها از معضل بزرگ و تهدید‌کننده مواد مخدر بهترین پیشگیری و مقابله با این بلای خانمانسوز است.

آگاه‌سازی خانواده‌ها گام اول در پیشگیری از اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار داشت: کمیته پیشگیری و فرهنگی که مسئولیت آن بر عهده بهزیستی است زیر نظر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بر اساس سند جامع و نقشه راه پیشگیری را با حضور 20 دستگاه و حمایت انجمن‌های غیر‌دولتی در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط آگاه‌سازی خانواده‌ها در محیط‌های آموزشی،‌ مدارس، رسانه‌ها و فضاهای مجازی در اولویت جدی قرار گرفته به طوری که ما در قالب گروه‌های مختلف آگاه‌سازی سعی می‌کنیم شبکه‌های اجتماعی را فعال کرده و آنها را در این زمینه بیشتر ترغیب و تشویق کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: علاوه بر محیط‌های آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها در محیط‌های کارگری اعم از صنعتی و تولیدی و دستگاه‌های دولتی و محلات به صورت رایگان و در قالب شبکه‌های همیار اجتماعی آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به صورت رایگان ارائه می‌شود.

احمدیان یادآور شد: همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های ما از دیروز آغاز شده و تا 10 تیر ماه ادامه دارد که افتتاح نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در نگارخانه خطایی، برگزاری همایش ورزش صبحگاهی در نقاط مختلف استان و آگاه‌سازی خانواده‌ها از طریق رادیو،‌ تلویزیون و رسانه‌ها از جمله این برنامه‌هاست که در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول از برگزاری همایش پیاده‌روی با خانواده در روز جمعه و از ساعت هفت صبح در مجتمع تفریحی – توریستی شورابیل خبر داد و عنوان کرد: ما معتقدیم که ورزش یکی از عناصر و عوامل اصلی در پیشگیری از اعتیاد و گرایش جوانان به این معضل جدی است.

رئیس کمیته پیشگیری و فرهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بیان داشت: نشست تخصصی در مرکز بهبود میان مدت و کمپ‌های اقامتی معتادان در نمین با عنوان پیشگیری اولیه از اعتیاد برگزار شده و روز شنبه نیز همایش بهبود یافتگان و ترک کنندگان اعتیاد با حضور خانواده‌های آنها در مجتمع فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

احمدیان افزود: امیدواریم در جامعه روزی را شاهد باشیم که ریشه اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن که بسیار دامنه‌دار شده است از بین برود و سلامت جامعه بیش از هر زمان دیگر تضمین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: هفته مبارزه با مواد مخدر و روز جهانی که به همین نام نامگذاری شده بهانه‌ای است تا ما اهمیت و معضلات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را بهتر و بیشتر از هر زمان دیگر بشناسیم و سعی کنیم با برنامه‌های راهبردی در این زمینه اقدام جدی و اساسی برای کاهش معضلات و آسیب‌ها انجام دهیم.

انتهای پیام/62007/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول