اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه علامه طباطبایی:

نظام آموزشی به سمت کارآفرینی هدایت شود / دولت‌ به تنهایی مسئول ایجاد شغل نیست

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: باید نظام آموزشی را به سمت کارآفرینی هدایت و بین صنعت و مدرسه تعامل تنگاتنگ ایجاد کنیم.

نظام آموزشی به سمت کارآفرینی هدایت شود / دولت‌ به تنهایی مسئول ایجاد شغل نیست

عبدالله شفیع‌آبادی ظهر امروز در حاشیه کارگاه آموزشی کارآفرینی در کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: آموزش و پرورش صرفا نباید در نظام آموزشی محبوس شود و باید با جامعه و نیازهای آن پیوند بخورد و با تحقیق و بررسی نیازهای جامعه افرادی ماهر و کارآفرین و خلاق را به جامعه تحویل دهد.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین معضلات کشور ما معضل بیکاری است و باید با بررسی قابلیت‌های هر استان و هر منطقه و شناسایی افراد بیکار و بررسی و شناخت توانمندی‌های آنان به ایجاد شغل بپردازیم.

شفیع‌آبادی افزود: دولت‌ها به تنهایی مسئول ایجاد شغل نیستند و افراد نیز باید با خلاقیت و کارآفرینی اقدام به راه‌اندازی و ایجاد شغل برای خود و دیگر افراد بیکار کنند و دولت نیز باید این افراد را مورد حمایت خود قرار دهد تا این معضل از جامعه ریشه‌کن شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برگزاری این نوع کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی می‌تواند برای دانش‌آموزان مؤثر باشد، تاکید کرد: هر معلم می‌تواند، حداقل 200 دانش‌آموز را با این روش‌ها به سمت کارآفرینی و خلاقیت سوق دهد و کم‌کم کارآفرینی در جامعه اپیدمی می‌شود.

شفیع‌آبادی افزود: بحث اشتغال یک بحث چندبعدی است و باید برای رفع بیکاری در کشور مطالعات دقیقی صورت گیرد و تعداد بیکاران برآورد شود و به نسبت مهارت‌های آنان شغل ایجاد کرد.

وی در زمینه بیکاری در کرمان گفت: استان کرمان یک استان وسیع و دارای قابلیت‌های زیاد به ویژه استعدادها و معادن است که مدارس می‌توانند با تعامل با کارخانجات و آشنا کردن دانش‌آموزان با این مشاغل آینده بسیار خوبی را برای استان رقم بزنند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: بازار کار کسی را جذب می‌کند که تولید کننده باشد و بتواند سود بالایی را در برابر مهارت کسب کند.

وی افزود: تنها راه ایجاد اشتغال و رفع بیکار کارآفرینی نیست و این فقط یکی از روش‌های شکست این غول بزرگ است و می‌توان از راه‌های مختلفی مانند فعال کردن صنعت توریسم، کشاورزی و معادن به سمت جامعه‌ای پویا و دارای شغل و فاقد بیکار رفت.

وی یادآور شد: دولت آینده باید در بخش کارآفرینی بیشتر سرمایه‌گذاری کند و معضل اشتغال را جدی بگیرد و حتی از طریق اصلاح نظام آموزشی و تجدید نظر در روش‌های تدریس و آموزشی سنتی در مدارس که روشی اشتباه است، افرادی دارای مهارت و خلاقیت را تربیت و به سمتی حرکت کنیم که از طریق خلاقیت همین دانش‌آموزان ارزآوری کنیم.

شفیع‌آبادی افزود: آموزش و پرورش باید با شناسایی دانش‌آموزان مستعد و خلاق به آنها توجه ویژه کند تا این دانش‌آموزان از فکر و خلاقیت خود در راه‌های درست استفاده کنند، زیرا اگر به این افراد بی‌توجهی شود، احتمال اینکه از این تفکر خلاق در راه‌های خلاف و اشتباه استفاده شود، زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد شغل و خلاقیت و کارآفرینی بسیار لذت‌بخش است و از نظر معنوی مساوی با عبادت پروردگار یکتا است و افراد نباید فکر خلاقانه خود را نادیده بگیرند و باید با پیگیری و انگیزه ایجاد شغل و درآمد خوب آن را به سمت عملی شدن هدایت کنند.

انتهای پیام/2446/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول