اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود خطر حمله حیوانات وحشی صورت گرفت

نجات زن باردار روستایی به دست امدادگران اورژانس قزوین

امدادگران اورژانس قزوین جان زن باردار را در یکی از روستاهای بخش الموت شرقی این استان که مسیر آن بسته شده بود، نجات دادند.

نجات زن باردار روستایی به دست امدادگران اورژانس قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این استان، نخستین دقایق بامداد 31 خرداد 1392 به دنبال تماس شخصی از روستای وناش در بخش الموت شرقی استان قزوین با اورژانس و تقاضای کمک برای همسر باردارش که در حال زایمان است، نیروهای پایگاه اورژانس معلم‌کلایه در حالی که مامای مرکز بهداشتی، درمانی معلم‌کلایه آنان را همراهی می‌کرد، به سمت محل حادثه اعزام شدند.

نیروهای امداد با وجود ریزش کوه و مسدود بودن مسیر دسترسی به روستا، جان این زن را نجات دادند و جاده سنگلاخ و خطر حمله حیوانات وحشی نیز مانع کار آنان نشد.

نیروهای اورژانس در مسیر رفتن به روستای وناش که در فاصله 74 کیلومتری پایگاه آنان قرار گرفته و با داشتن جاده‌ای غالباً خاکی و سنگلاخی معمولاً فقط چند ماه از سال قابل تردد است، در یک کیلومتری روستا با مسیر بسته شده به علت ریزش کوه روبه‌رو شدند.

امدادگران با وجود اینکه خطر حمله حیوانات وحشی، هر لحظه آنان را تهدید می‌کرد، تلاش خود را برای باز کردن راه به کار گرفتند.

در ادامه به علت اینکه توده‌سنگ‌های ریزشی فراتر از توان آنان و روستائیانی بود که به کمک آمده بودند، امدادگران تلاش کردند تا از مسیر روستای زوارک خود را به روستای وناش برسانند.

با توجه به شرایط بحرانی پیش رو، با تصمیم تکنسین ارشد اورژانس، آمبولانس به همراه کمک‌تکنسین و یک نفر از اهالی، مسیر را برگشتند تا از مسیر زوارک به روستا برسند و تکنسین ارشد به همراه ماما با برداشتن جامبگ دارویی، ست احیا و زایمان، قسمت انسدادی جاده را پیاده طی کردند و در سمت دیگر، سوار بر خودروی نیسان اهالی روستا خود را به محل حادثه رساندند.

امدادگران با رسیدن بر بالین زن، در ارزیابی وضعیت وی و مشورت با پزشک اورژانس دریافتند که وخامت حال زن از درد زایمان نیست و احتمالاً منشاء عفونتی دارد که به همین دلیل برای مراقبت بیشتر و ادامه درمان، بلافاصله وی را به مرکز بهداشتی، درمانی معلم‌کلایه منتقل کردند.

انتهای پیام/2667/ح/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول