اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور امدادرسانی به زائران حرم امام (ره)

بیش از 30 اکیپ مجهز اورژانس در جاده‌های البرز مستقر شدند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز از استقرار بیش از 30 اکیپ مجهز امدادی و پزشکی اورژانس در جاده‌های این استان خبر داد.

بیش از 30 اکیپ مجهز اورژانس در جاده‌های البرز مستقر شدند

کورش سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام خونین ملت ایران در 15 خرداد 42 مراسم‌ ویژه‌ای در مرقد مطهر امام (ره) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: حرم مطهر امام خمینی (ره) در این روزها پذیرای صدها هزار نفر از عاشقان ولایت است که زائران حداقل 7 استان کشور برای حضور در مراسم سوگواری 14 و 15 خرداد از جاده‌ها و محورهای برون‌ شهری استان البرز استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: به همین دلیل این مرکز یکی از اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) است و امسال نیز ما هماهنگی‌های خوبی با ستاد استان البرز داشتیم و وظیفه خدمات‌رسانی به زائران در صورت بروز حادثه را بر عهده گرفتیم.

سلیمی بیان داشت: بر اساس اعلام ستاد ارتحال امام (ره) در البرز امسال بیش از 55 هزار زائر از استان‌های شمالی، شمال غربی و غربی کشور و همچنین 23 هزار نفر از مردم استان البرز برای حضور در مرقد مطهر از محورهای مواصلاتی استان البرز استفاده کردند که این امر وظیفه سنگینی را بر عهده ما گذاشته است.

وی ادامه داد: برای خدمات‌رسانی به زائران حرم امام (ره) چندین جلسه در ستاد بزرگداشت ارتحال امام و چند جلسه درون سازمانی برگزار کرده و برنامه‌ریزی لازم برای انجام این وظیفه صورت گرفته است.

به گفته رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز ماموران این مرکز در روزهای اخیر در حالت آماده‌باش بوده و این آمادگی تا پایان خروج زائران امام (ره) از استان البرز ادامه خواهد داشت.

سلیمی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های ما استقرار تیم‌های امدادی در مسیرهای تردد کاروان‌های زیارتی بود که برای این منظور 36 اکیپ مجهز امدادی شامل تیم پزشکی، پرستار، امدادرسان و تجهیزات ویژه مانند آمبولانس در نظر گرفته شد.

وی گفت: این اکیپ‌ها از صبح روز گذشته در نقاط پرتردد جاده‌های برون شهری استان البرز مستقر شدند.

سلیمی متذکر شد: از این تعداد چهار اکیپ کامل امدادی و پزشکی به همراه چهار دستگاه آمبولانس به طور دائم در کنار کاروان‌هایی که به صورت پیاده عازم مرقد امام (ره) بودند، حضور داشتند.

وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه تا این لحظه مشکلی برای کاروان‌های سوگواری در استان البرز رخ نداده و ما خدمات خود را تا خروج کامل زائران حرم امام (ره) از استان و بازگشت آن‌ها به استان‌های مبدا ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/2302/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول