اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان خبر داد

انهدام هشت باند و دستگیری 48 سارق در هرمزگان

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان از انهدام هشت باند سرقت و دستگیری 48 سارق در سه ماهه امسال در این استان خبر داد.

انهدام هشت باند و دستگیری 48 سارق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس سرهنگ سیدحسین اصلحی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 34 نفر از اعضای این باند سارق سابقه دار بودند و در محاکم قضایی دارای پرونده کیفری هستند.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری اعضای یک باند سه نفره، بیان داشت: یکی از اعضای این باند که اخیرا دستگیر شدند دارای شغل دولتی بود که به 17 فقره سرقت به ارزش 1.5 میلیارد ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان همچنین با اشاره به کشف 10 فقره قتل در سه ماهه امسال، هفت فقره آن را مربوط به سال‌جاری و سه مورد آن را مربوط به سنوات گذشته اعلام کرد که امسال کشف شده است.

سرهنگ اصلحی بیشترین نحوه قتل‌ها را با 45 درصد مربوط به نزاع و اسلحه کشی عنوان کرد و گفت: در قتل‌های مکشوفه امسال شش مرد و یک زن به عنوان قاتل شناسایی شدند.

وی، بیشترین کشف جرایم قتل را مربوط به شهرستان بندرعباس اعلام کرد و اذعان داشت: بندرعباس با 57 درصد در مجموع جرایم جنایی در صدر قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان همچنین 93 درصد از کل جرایم را مربوط انواع سرقت‌ها اعلام کرد که 63 درصد آن منتج به کشف شده  است.

این مقام ارشد انتظامی، چهار درصد از آمار یاد شده را سرقت به عنف اعلام کرد و گفت: در بخش جرایم جنایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد کاهش داشته‌ایم که 93 درصد آن نیز منجر به کشف شده است.

وی، پنج درصد از کل جرایم را مربوط به جرایم رایانه‌ای (جعل و کلاهبرداری)، یک درصد جنایی و دو درصد جرایم اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: در مجموع امسال تاکنون هیچ موردی سرقت مسلحانه نداشته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان میزان کشف لوازم صوتی قاچاق را 21 هزار و 459 دستگاه در سه ماهه فصل بهار اعلام کرد و گفت: در این مدت همچنین دو میلیون و 915 هزار و 381 لیتر سوخت قاچاق کشف و یک‌هزار و 53 فقره پرونده نیز در این ارتباط تشکیل شده است. اصلحی از توقیف سه فروند شناور و یک‌هزار و 51 دستگاه خودرو در این ارتباط خبر داد و بیان داشت: در مجموع سه ماهه امسال 43 باند قاچاق که ارزش محموله‌های آن حدود 247 میلیارد ریال است کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش یافته است.

اصلحی از کشف 12 هزار و 46 راس احشام قاچاق و 131 هزار و 999 متر مربع زمین تصرفی به عنوان بخش دیگری از عملکرد آگاهی استان در سه ماهه امسال یاد کرد و گفت: ارزش زمین‌های تصرفی بیش از 54 میلیارد ریال بوده که 22 نفر در این ارتباط دستگیر شده‌اند.

وی در بخش انتهایی سخنان خود از تشکیل دو پرونده اخذ تسهیلات بانکی غیر مجاز خبر داد که بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال دریافت کرده بودند.

وی البته اشاره‌ای به جزییات احتمالی تخلفات بانک‌های عامل در این زمینه نکرد.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان در پایان با اشاره به جزییات ایجاد مزاحمت که با استعمال مشروب به یک مراسم عروسی در بندرعباس ورود کرده بودند اظهار داشت: این سه نفر پس از درگیری و ضرب جرح متواری بودند که با ارجاع پرونده به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی هر سه نفر در سه نقطه مجزا شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/88007/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول