اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی:

مرکز تخصصی حمایت و آموزش کودک و خانواده در کشور راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور از راه‌اندازی مراکز تخصصی حمایت و آموزش کودک و خانواده در کشور خبر داد.

مرکز تخصصی حمایت و آموزش کودک و خانواده در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ولی‌الله نصر صبح امروز در نشست تخصصی مراکز حمایتی و آموزش کودکان و خانواده در استان اظهار کرد: این طرح قرار است در 5 استان کشور به صورت پایلوت انجام شود و در صورت کسب موفقیت و اقبال عمومی در کل کشور اجرایی شود.

وی افزود: این مراکز قرار است در استان‌های تهران، البرز، خوزستان، همدان و چهارمحال و بختیاری احداث شوند و امیدواریم در سال جاری شاهد آغاز فعالیت این مراکز باشیم.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور یکی از اهداف ایجاد این مراکز را حمایت از کودکان خیابانی دانست و گفت: کودکان خیابانی به دلیل مشکلات اقتصادی،خانوادگی و سایر علل وارد فضای شهر می‌شوند و اغلب آنان با انواع مختلف آسیب روبرو هستند.

نصر ادامه داد: مراکز حمایت و آموزش به این کودکان کمک می‌کند تا با ارائه خدمات سرپایی از ورود به برخی امور ناشایست مانند باندهای تبهکاری و سرقت در امان بمانند.

این مسئول با اشاره به اینکه این مراکز توسط بخش غیر دولتی راه‌اندازی خواهند شد اذعان داشت: سازمان بهزیستی در کشور به دلیل داشتن ارتباط با کودکان و شناسایی کودکان آسیب دیده یکی از متولیان امر است و سایر مراکز مانند استانداری‌ها، شهرداری‌ها نیز نیروی موثری خواهند بود.

وی با بیان اینکه خانواده‌‌‌ها باید نسبت به تربیت کودک و ساختن فضایی مطلوب در خانه آگاه شوند، تاکید کرد: کودکان خیابانی عموما با آموزش و تحت پوشش قرار گرفتن به آگاهی می‌رسند و به علاوه به دلیل کم سن و سال بودن و نداشتن شغل به اقدامات بعضا غیرقانونی دست می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری فارس نشست تخصصی مراکز حمایتی و آموزش کودک و خانواده امروز با حضور مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی کشور، معاونان وی، معاونان امور اجتماعی 5 استان کشور، مدیرکل سازمان بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، مسئولان مراکز آسیب های اجتماعی استان و جمعی از کارشناسان در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/68006/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول