اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی-3

سازمان بهزیستی یکی از برکات انقلاب اسلامی است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی یکی از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی است که با هدف حمایت از زنان بی‌سرپرست، افراد معلول و محروم جامعه، خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

سازمان بهزیستی یکی از برکات انقلاب اسلامی است

عبدالرضا میرزائیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی موجب تحولی عظیم در تمام زمینه‌ها شد و ثمرات این انقلاب الهی پر از خیر و برکت برای مردم ایران، به‌ویژه مستضعفان بوده است.

میرزائیان ادامه داد: انقلاب اسلامی علاوه بر برکاتی که در زمینه‌های دنیوی داشته، افراد را از ظلمات دوران طاغوت بیرون کشید و به‌سوی نور و اسلام ناب محمدی هدایت کرد.

وی سازمان بهزیستی را یکی از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: سازمان بهزیستی با هدف حمایت از زنان بی‌سرپرست، افراد معلول و محروم جامعه از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به‌کار کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: اقدامات شهید دکتر محمدعلی فیاض‌بخش برای تاسیس بهزیستی بر هیچ فردی پوشیده نیست که موجب گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد شد.

میرزائیان انجام خدمات پیشگیرانه، مانند پیشگیری از معلولیت‌ها از طریق مشاوره ژنتیک، غربال‌گری شنوایی و بینایی نوزادان، آموزش مادران در خصوص ویژگی‌های رشدی شیرخواران و نوزادان، آموزش‌های مواجهه با مناطق آلوده به روستاییان و عشایر را از جمله خدمات بهزیستی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های گوناگون از طریق انجام فعالیت‌های گسترده و علمی همچون آموزش مهارت‌های زندگی در محیط کار و زندگی زناشویی و محیط‌های آموزشی اجرا شده است.

این مقام مسئول برپایی پایگاه‌های سلامت و آموزش پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب اعتیاد از طریق آموزش در محیط‌های مختلف و تاسیس مراکز بهبودی میان‌مدت و گذری، خدمات مشاوره حضوری و تلفنی در خصوص مشکلات خانوادگی تحصیلی و... را از دیگر ثمرات بهزیستی عنوان کرد.

میرزائیان تصریح کرد: خدمات حمایتی از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و توانمند کردن این افراد با آموزش و ارائه وام و کمک‌های بلاعوض برای اشتغال به کار آنان و حمایت از فرزندان در حال تحصیل این افراد از طریق بهزیستی انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به حمایت از فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست توسط بهزیستی، بیان داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق مرکز مداخله در بحران توسط مددکاران و روانشناسان به افراد در معرض آسیب و افراد دارای اختلال هویت انجام می‌پذیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به خدمات نگهداری سالمندان، کودکان و معلولان، خاطر نشان کرد: خانه سلامت با ارائه مشاوره به دختران در معرض آسیب، نقش مهمی در سلامت جامعه دارد و پایگاه خدمات اجتماعی با هدف توانمند ساختن ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی و کاهش آسیب مشغول به‌کار هستند.

میرزائیان، واگذاری منازل مسکونی به مددجویان را از اقدامات مهم بهزیستی دانست و اظهار داشت: مرکز کاهش طلاق و خدمات سیار اورژانس اجتماعی، فعالیت مهدهای کودک با آموزش مفاهیم قرآنی و علمی از جمله دیگر ثمرات سازمان بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در پایان گفت: به هر گوشه از مملکت نگاه کنیم، کارهای بزرگی به برکت انقلاب اسلامی انجام شده که با قبل از آن قابل مقایسه نیست و تمام ادارات، ارگان‌ها و نهادها با هدف خدمت به مردم و توسعه جامعه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/2700/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول