اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال در صنعت خودروسازی در گفت‌وگو با فارس:

امیدوار به افزایش تولید خودرو در آینده هستیم

یک فعال در صنعت خودروسازی گفت: با اینکه وضع کنونی بازار خودرو زیاد مناسب نیست، اما به افزایش تولیدات و رونق بازار خودرو در آینده امیدوار هستیم.

امیدوار به افزایش تولید خودرو در آینده هستیم

ابراهیم احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: میزان تولیدات شرکت‌های خودرو‌سازی در سال 90 حدود 46 درصد کاهش و در سال 91 حدود 60 درصد کاهش داشته است.

وی که یکی از تولیدکنندگان قطعات خودرو برای شرکت‌های خودروساز داخلی نظیر ایران‌خودرو و سایپا است، گفت: به علت برخی مسائل نظیر تحریم‌ها، تورم، نبود بعضی قطعات و معضلاتی از این شکل تولیدات خودرو توسط شرکت‌های خودرو‌ساز داخلی به شدت کاهش یافته است.

این فعال اقتصادی در حوزه خودرو برای نمونه به میزان تولیدات شرکت ایران‌خودرو اشاره کرد و افزود: تولیدات ایران‌خودرو کاهش چشمگیری داشته و از حدود 3 هزار و 500 دستگاه در روز به حدود 500 دستگاه در روز رسیده است.

وی گفت: باید اقتصاد آزاد داشته باشیم، تولید و فروش آزاد داشته باشیم و دلار قیمت آزاد داشته باشد تا بتوان به وضع کنونی بازار خودرو سر و سامان داد.

احمدی بیان کرد: قیمت خودرو نباید دستوری باشد و خودروسازان باید بتوانند خودشان قیمت محصولاتشان را تعیین کنند تا رقابت بین آنها افزایش یابد و این گونه کیفیت محصولات نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر که قیمت خودرو‌ها پس از کش و قوس فراوان بالاخره توسط شورای رقابت اعلام شد بازار ثبات نسبی پیدا کرد، اما باز هم بازار نوسان بسیاری دارد.

این فعال صنعتی اضافه کرد با اینکه وضع کنونی بازار خودرو زیاد مناسب نیست، اما به افزایش تولیدات و رونق بازار خودرو در آینده امیدوار هستیم.

*با دنیا نمی‌توان قطع رابطه کرد

وی با اشاره به تحریم‌ها اظهار کرد: ما باید روابط اقتصادی خود با کشورهای دیگر را افزایش دهیم و تحریم‌ها نباید سبب شود ما روابط اقتصادی خود با دیگر کشورها را ازدست بدهیم.

احمدی گفت: امروز حتی کشور آلمان که یکی از مهم‌ترین کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا است در حال افزایش روابط اقتصادی خود با دیگر کشور‌ها است، آلمان 86 میلیارد یورو صادرات و 79 میلیارد یورو واردات داشته که نشان دهنده روابط گسترده اقتصادی این کشور با سایر کشورها است.

وی ادامه داد: ما نیز باید سیاست‌های اقتصادی مانند آلمان داشته باشیم و روابط گسترده‌ی اقتصادی با دیگر کشورها برقرار کنیم و نباید بگذاریم تحریم‌ها روابط اقتصادی ما با دیگر کشورها را محدود کند.

این فعال صنعتی افزود: نمی‌توان با دنیا قطع رابطه کرد و باید با دنیا روابط اقتصادی گسترده داشته باشیم تا بتوانیم صنعت در کشور را رونق دهیم.

وی اظهار کرد: دولت جدید باید بتواند با اتخاذ تدابیر صحیح و کارآمد اقتصادی به رونق هرچه بیشتر صنعت به ویژه صنعت خودروسازی کمک فراوان کند.

انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول