اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید دشتستان:

برگزاری یادواره‌های شهدا در ریشه‌دار کردن آموزه‌های اسلامی تأثیرگذار است

رئیس بنیاد شهید دشتستان گفت: برگزاری یادواره‌ها و مراسم بزرگداشت شهدا در ریشه‌دار کردن آموزه‌های اسلامی در جامعه مؤثر است.

برگزاری یادواره‌های شهدا در ریشه‌دار کردن آموزه‌های اسلامی تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کامبیز ابراهیمی یگانه عصر سه‌شنبه در آیین رونمایی از تندیس شهید غلامرضا کشتکار(شهید شاخص کشوری) اظهار داشت: گرامیداشت یاد و نام شهدا امری لازم است و همه باید در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا همت کنیم.

وی افزود: شهید کشتکار دارای ویژگی‌های ارزشمندی است و به عنوان شهید شاخص کشوری شناخته شده است که افتخار ارزشمندی برای استان و کشور است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: شهید کشتکار از شخصیت‌های برجسته استان و شهرستان هستند و تبیین ویژگی‌های شخصیتی ایشان برای نسل جوان ماموریت مهمی است که مسئولان فرهنگی بر عهده دارند.

ابراهیمی یگانه بیان داشت: هنرمند شهید غلامرضا کشتکار از شهدای بنام هنرمند بوشهری است که در عرصه نویسندگی، بازیگری و کارگردانی فعالیت‌های متعددی انجام داده و سابقه بازی در دو فیلم سینمایی "سفیر" و "شهری در مه" را در کارنامه خود دارد که امسال به عنوان شهید شاخص سال هنرمندان کشور انتخاب شد.

وی ابراز داشت: شهید کشتکار از جمله فرزانگانی است که همزمان در چهار جبهه، جهاد فی سبیل الله، تعلیم و تربیت، هنر متعهد و ورزش خوش درخشیده است.

رئیس بنیاد شهید دشتستان گفت: از جمله جنبه‌های ناشناخته شخصیت آن شهید فرهیخته، هنر ایشان در خلق آثار نمایشی زیبایی است که شایسته است دست‌مایه دوستداران هنر متعهد و متعالی قرار گیرد.

یگانه اضافه کرد: این شهید بزرگوار در عمر کوتاه اما پر برکت خویش آثار ماندگاری را در این عرصه از خود به جای گذاشتند که آثاری چون لالو، تولدی در خون و اختاپوس از آثار برجسته ایشان است.

وی بیان کرد: زندگی شهدا منظومه درسی بزرگی است که امروز ما در اختیار داریم و هر چه به سمت جلو حرکت می‌کنیم، درس‌های جدید از زندگی ایشان می‌گیریم که هر کدام از آنها می‌تواند مسیر زندگی ما را تغییر دهد و ما را به‌ سوی رشد و کمال رهنمون سازد.

یگانه خاطر نشان کرد: امروز همه باید در مسیر ترویج ارزش‌ها و معنویات گام برداریم و نباید کوتاهی کنیم.

این مسئول برگزاری یادواره‌ها و مراسم بزرگداشت شهدا را در ریشه‌دار کردن آموزه‌های اسلامی در جامعه مؤثر دانست و اضافه کرد: امیدواریم در آینده با حرکات دقیق‌تر بتوانیم نقش مؤثری در انعکاس آموزه‌های شهدا در جامعه ایفا کنیم.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دشتستان افزود: مشارکت دستگاه‌های اجرایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت دارد و همه نهادها باید در این عرصه اهتمام ورزند.

انتهای پیام/2452/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول