اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان‌رضوی:

نخستین کلینیک هوشمند استعدادیابی کشور در مشهد راه‌اندازی شد

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان‌رضوی گفت: نخستین کلینیک هوشمند استعدادیابی کشور در مشهد راه‌اندازی شد.

نخستین کلینیک هوشمند استعدادیابی کشور در مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، سیدرضا گلدوزیان اظهار داشت: هیئت پزشکی ورزشی استان آماده ارائه خدمات به تیم‌های دارای مجوز هیئت پزشکی ورزشی است و این هیئت در قبال کارت عضویت خدمات درمانی، موظف به ارائه خدمات به تمام تیم‌ها و ورزشکاران قانونمند است.

گلدوزیان ادامه داد: آمار دقیقی از باشگاه‌های غیرمجاز در دست نیست؛ و هیئت در این موارد بیشتر نقش اطلاع‌رسانی و دادن گزارش را دارد و وظیفه برخورد با باشگاه‌های مختلف بر عهده بازرسی اداره‌کل ورزش و جوانان و مراجع قانونی است.

وی با اشاره به 137 هزار و 706 ورزشکار زیر پوشش خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی در سال 91، عنوان کرد: در سال گذشته از 713 پرونده ارجاع شده به هیئت مبلغی حدود 105 میلیون تومان غرامت به ورزشکاران آسیب دیده دارای کارت خدمات درمانی پرداخت شده است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان‌رضوی افزود: در سال گذشته پنج مورد حادثه ورزشی منجر به فوت در استان داشتیم که اکثر آن در رشته ورزشی کشتی و به علت آمادگی نداشتن لازم قبل از ورود به تمرینات بوده است.

گلدوزیان با اشاره به افزایش سرعت عمل پاسخگویی به پرونده‌های ارجاع شده به هیئت، گفت: در سال گذشته به منظور جلوگیری از اتلاف زمان، پرونده‌های دارای غرامت کمتر از 100 هزار تومان را در محل هیئت پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه مسائل پزشکی ورزشی در خراسان‌رضوی به صورت متمرکز در هیئت پزشکی ورزشی استان مدیریت می‌شود، افزود: پیگیری مسائل مربوط به این حوزه در بخش آموزش و پرورش و نظام پزشکی نیز بر عهده هیئت استان است.

وی با اشاره به ارائه تمامی مدارک آموزشی این هیئت از سوی دانشگاه‌های معتبر ادامه داد: دوره‌های آموزشی که از سوی هیئت برگزار می‌شود از مرتبه بالای علمی برخوردار است.

گلدوزیان به تهیه نرم‌افزار هوشمند استعدادیابی توسط کمیته آموزش هیئت پزشکی ورزشی استان اشاره کرد و گفت: این نرم‌افزار با ثبت رکوردهای مختلف ورزشکاران مبنای کارهای علمی را نیز فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین کلینیک هوشمند استعدادیابی کشور در مشهد راه‌اندازی شد، گفت: بیش از 2 هزار نفر متقاضی در این کلینیک ثبت‌نام کرده‌اند که در این مرکز معاینات و آزمون‌های پزشکی ورزشی مختلف ویژه افراد پنج تا 20 سال به همراه استعدادیابی، مشاوره و هدایت ورزشی انجام می‌شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان‌رضوی با اشاره به تولیدات ملی ساخت اسپری سرد و ماسک احیای قلبی ریوی در سال گذشته، عنوان کرد: این محصولات در مرحله آمادگی برای تولید انبوه قرار دارند.

وی با اشاره به همکاری این هیئت با آموزش و پرورش در ارتباط با آموزش حرکات اصلاحی، گفت: حدود 40 پایگاه در سراسر استان دانش‌آموزان را از نظر ناهنجاری‌های ساختار قامتی و آموزش حرکات اصلاحی بررسی می‌کنند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان‌رضوی ادامه داد: در صدد هستیم یک مرکز بزرگ تغذیه ورزشی نیز در سه ماهه دوم امسال ایجاد کنیم.

گلدوزیان با تاکید بر لزوم تامین شرایط حفظ سلامت عموم مردم، اظهار داشت: هیئت پزشکی ورزشی خراسان‌رضوی آمادگی همکاری با تمامی کسانی که دارای طرح‌های مرتبط با سلامت و نشاط افراد جامعه هستند را دارد.

انتهای پیام/70005/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول