اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

داروهای لاغری دامی برای کشاندن زنان به ورطه اعتیاد است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: داروهای ارائه شده در سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های ورزشی، مواد مخدر و مواد محرک اعتیادآور بوده که در ظاهری فریبنده، زنان را به ورطه اعتیاد می‌کشاند.

داروهای لاغری دامی برای کشاندن زنان به ورطه اعتیاد است

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا سعیدی عصر امروز در همایش زنان و پیشگیری از مصرف سوء مواد مخدر در فرهنگسرای غدیر مشهد اظهار کرد: پرداختن به بحث اعتیاد زنان در جامعه بسیار حائز اهمیت است و امروز اهمیت این مسئله نباید از دیدگان مسئولان و عموم جامعه مغفول بماند.

وی با بیان اینکه زن هسته مرکزی جامعه را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: زن در جامعه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و حال اگر این زن به اعتیاد روی آورد، تبعات بسیار زیان‌باری را مرحله نخست در خانواده و پس از آن در سطح اجتماع شاهد هستیم.

سعیدی ادامه داد: آمارهای گذشته حاکی از این مسئله بود که در ازای 30 معتاد مرد، یک معتاد زن در جامعه وجود دارد اما در سال‌های اخیر این آمارها با روند افزایشی خود نگران کننده شده است و اکنون آمارها حاکی از آن است که در ازای هر سه مرد معتاد، یک زن معتاد در جامعه وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از حدود 100 هزار معتاد در خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: از این تعداد، بیش از هشت هزار نفر زنان هستند.

وی تصریح کرد: اعتیاد در زنان خطر بیشتری دارد و یکی از عوارض زیان‌بار اعتیاد بر مسئله بارداری و شیردهی مادران وابسته به مواد مخدر است؛ اعتیاد مادر مشکلات فراوانی را برای نهاد خانواده به وجود می‌آورد.

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با بیان اینکه اعتیاد زن سبب متلاشی شدن نهاد خانواده می‌شود، تصریح کرد: باید به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش جمعیت اعتیاد در زنان مبادرت کنیم چرا که یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی اعتیاد زنان بوده که در مراحل بعد آسیب‌های جدی‌تری در جامعه را سبب می‌شود.

سعیدی با ابراز نارضایتی از ارائه مواد اعتیادآور در قالب داروهای تناسب اندام و مکمل‌های غذایی در باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های زیبایی، تاکید کرد: عموم جامعه بدانند که بدون تشخیص قطعی پزشک هیچ دارویی حتی از نوع گیاهی مصرف نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: داروهای ارائه شده در سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های ورزشی، مواد مخدر و مواد محرک اعتیادآور بوده که در ظاهری فریبنده، زنان را به ورطه اعتیاد می‌کشاند.

انتهای پیام/70023/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول