اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل انجمن کارگزاران روابط عمومی گلستان:

کلید توسعه روابط عمومی تدبیر و فرهنگ‌سازی است

مدیر عامل انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان گفت: کلید تغییر نگرش جامعه نسبت به روابط عمومی، بکارگیری تدبیر و فرهنگ‌سازی هدف محور است.

کلید توسعه روابط عمومی تدبیر و فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیر بهادران امروز در نشست با برخی از جوانان نخبه شهر گرگان اظهار داشت: عامل اصلی تلقی نادرست جامعه از روابط عمومی افرادی هستند که در این مجموعه فعالیت می‌کنند، اما اعتقادی به اهمیت این بخش ندارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ وقتی افرادی که داعیه روابط عمومی دارند اما خود حرمت این بخش را نگه نمی‌دارند چه توقعی از دیگران باید داشت که به این بخش مهم و تعیین‌کننده توجه کنند.

بهادران با اشاره به کارکرد نادرست روابط عمومی در اکثر ادارات دولتی تصریح کرد: مشکل از زمانی شروع می‌شود که این بخش به جای پوشش همه اعضای یک مجموعه، سخنگوی عده یا جریان خاصی شده و مبدل به روابط خصوصی می‌شود.

روابط عمومی سخنگوی یک عده یا فرد خاص نیست

وی یادآور شد: روابط عمومی سخنگوی یک عده یا فرد خاص نیست، بلکه باید همه همسو با سیاست‌های دولت به وظایف اصلی خود در داخل و بیرون از سازمان به عنوان تنظیم‌کننده روابط دستگاهی و بین دستگاهی بپردازد.

رئیس هیئت مدیره انجمن کارگزاران روابط عمومی استان گلستان، نقش روابط عمومی را تعیین‌کننده خط‌ مشی‌های فرهنگی یک سازمان برشمرد و اذعان داشت: این بخش تنظیم‌کننده روابط، مامن و جایگاه نظرات، پیشنهادات و حتی انتقال‌دهنده انتقادات یک مجموعه اداری به مدیر آن سازمان است و باید به استقلال آن احترام گذاشت.

بهادران ادامه داد: زمانی که روابط عمومی یک بخش نتواند به وظیفه اصلی خود در زمینه روابط بین سازمانی و برون سازمانی عمل کند، این خلاء، فرصت مناسب برای  کسانی است که بخواهند در روند جاری امور سستی و رخوت ایجاد کنند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد:‌ روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین جامعه و دولت می‌تواند، گامی بزرگ در مسیر فرهنگ‌سازی و همراهی مردم برای اجرایی ساختن برنامه‌های دولت بردارد.

تشکلهای مختلفی که طی سالیان متمادی با عنوان روابط عمومی اعلام موجودیت کرده‌اند

بهادران افزود: باید با استفاده از پیشرفت‌های نوین در عرصه روابط عمومی مسیر ارتباط بیشتر افکار عمومی با دولت را مهیا ساخت و انسانهای توسعه‌یافته و به‌روز شده را در این بخش تربیت کرد.

وی با اشاره به تشکلهای مختلفی که طی سالیان متمادی با عنوان روابط عمومی اعلام موجودیت کرده‌اند اذعان داشت: بسیاری از این تشکلها به دلایل متعدد نتوانسته‌اند به اهدافی که پیش‌بینی کرده‌اند، دست یابند و یکی از این دلایل می‌تواند وابستگی آنان به ساختار دولتی‌ها باشد.

این متخصص روابط عمومی در گلستان اضافه کرد: انتظار می‌رود نگاه دولت جدید و منتخب، نسبت به روابط عمومی‌ها فرصتی را برای احیای دوباره این تشکلهای غیر دولتی مهیا سازد.

بهادران متذکر شد:‌ روابط عمومی‌ها باید از تشتت و پراکندگی خارج شوند و در قالب تشکلهای صنفی و حرفه‌ای بر احقاق جایگاه و اثرگذاری خود در کشور تلاش کنند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول