اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل بازگشایی بلوار پیامبر اعظم(ص)

زائران جمکران ترافیک روانی را تجربه می‌کنند

به دلیل بازگشایی بلوار پیامبر اعظم(ص) مسافران و زائران مسجد مقدس جمکران برای نخستین بار ترافیک روانی را تجربه می‌کنند.

زائران جمکران ترافیک روانی را تجربه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همه ساله و با فرا رسیدن نیمه شعبان و ورود میلیونی مسافران و زائران برای زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران یکی از مشکلات همیشگی یعنی ترافیک سنگین برای رسیدن به مسجد و نیز برای خروج از آن پس از برگزاری جشن، مسافران را کلافه می‌کرد.

از سال‌ها قبل طرحی عظیم و ملی در قم بر سر زبان‌ها بود که نامش پروژه حرم تا حرم بود و بعدها نام بلوار پیامبر اعظم(ص) بر آن گذاشته شد اما این طرح فقط بر روی کاغذ وجود داشت و خبری از اجرایی شدن آن نبود تا اینکه از چند سال پیش و با همت دولت و استانداری قم و صد البته تلاش‌های شهرداری قم این پروژه بزرگ وارد فاز اجرایی شد.

قرار بود سال گذشته مسیر تندرو این بلوار آماده شود که به دلیل مشکلات اقتصادی و به دلیل اینکه قرار بود دولت هزینه اجرای این طرح ملی را تامین کند این امر میسر نشد تا اینکه امسال و در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان زمزمه‌هایی مبنی بر تحقق این آرزوی دیرینه مردم و مسئولان شنیده شد و سرانجام امروز یعنی چند ساعت مانده به شروع جشن میلاد امام زمان(عج) مسیر تندرو بلوار پیامبر اعظم(ص) به روی مشتاقان و زائران مسجد مقدس جمکران گشوده شد.

مشاهدات خبرنگار فارس حاکی است مسیری که در روزهای عادی نیم ساعت و در چنین مناسبت‌هایی بیش از دو یا سه ساعت وقت مسافران را برای رسیدن به جمکران می‌گرفت با بازگشایی بلوار پیامبر اعظم(ص) تنها در 10 دقیقه طی می‌شود و دیگر لازم نیست ساعت‌ها گنبد آبی رنگ جمکران را دید اما قدم به قدم و متر به متر چند کیلومتر باقی مانده را طی کرد.

انتهای پیام/78004/ک20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول