اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی اعلام کرد

وجود 80 تیم کنترل محسوس در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: 80 تیم کنترل محسوس در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی حضور دارند تا در کاهش میزان وقوع تصادفات ایفای نقش کنند.

وجود 80 تیم کنترل محسوس در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

عباس فرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برخورد وسیله نقلیه با عابران پیاده، 10 درصد از تصادفات آذربایجان غربی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: طرح ترافیک تابستان هر سال در آذربایجان غربی اجرا می‌شود و این طرح در تابستان سال جاری یکی از طولانی‌ترین طرح‌های ترافیک تابستانی است.

وی با اشاره به وجود تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس راه در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح ترافیک تابستان 80 تیم محسوس، 20 تیم نامحسوس و 30 تیم انتظامی در جاده‌های استان، واحدهای گشت پلیس راه را پشتیبانی می‌کنند.

فرمانی با بیان اینکه افراد میان‌سال به بالا زودتر خسته شده و دچار خواب‌آلودگی می‌شوند، خاطرنشان کرد: گرمای هوا در فصل تابستان بر شرایط فیزیکی، روحی و روانی یک راننده تاثیر مستقیم بر جای می‌گذارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی، افزود: اگر خستگی و گرمازدگی بر رانندگان غالب شود و یا رانندگان از نظر روحی و روانی آمادگی لازم برای رانندگی را نداشتند، توصیه می‌شود خودرو را متوقف کرده و پس از استراحت به رانندگی ادامه دهند.

وی به برخورد وسیله نقلیه با عابران پیاده در تصادفات آذربایجان غربی، اشاره کرد و گفت: تصادفات عابران پیاده اغلب در روستاهای حاشیه راه و مناطق مسکونی رخ می‌دهد.

فرمانی ادامه داد: این تصادفات 10 درصد از مجموع تصادفات آذربایجان غربی را به خود اختصاص می‌دهند.

فرمانی بهبود رفتار ترافیکی مردم را بخشی از فعالیت‌های اجتماعی پلیس، عنوان کرد و اظهار داشت: همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، اداره کل راه و شهرسازی، بیمه، صدا و سیما و استانداری موظف هستند در راستای فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات گام بردارند.

انتهای پیام/61010/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول